Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.
Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.
Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.
Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.
В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.
Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.
Още за Honda Clarity вижте в Automedia.bg
Водородната Honda произвежда ток и за дома
Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км
16:48 | 17.03.16 г. 2Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Данните за икономиката на САЩ заляха със студена вода инвеститорите на Wall Street
-
Парламентарната комисия по култура прие проект за промени в Закона за хазарта
-
Кадър на деня за 25 април
-
В Китай се завихря битка за „технологичен лукс“ при електромобилите
-
Как се създава мотивация за завръщане на българите от чужбина
-
Джанет Йелън: Икономиката на САЩ остава силна
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Цената на газа в България отбелязва един от най-резките спадове в ЕС в края на 2023 г.
-
„Аурубис“ разширява производството си край София с инвестиция за 800 млн. лева
-
Ще разгадаят ли учените „Божията частица“ в експериментите да разберат Вселената
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Данните за икономиката на САЩ заляха със студена вода инвеститорите на Wall Street
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
1 -
Централната банка на Арженина понижи основния лихвен процент до 60%
-
„ЕЛАНА Фонд за земеделска земя“ разпределя 100% от преобразуваната печалба за 2023 г. като дивидент
-
Данните за икономиката на САЩ помрачиха настроенията на борсите в Европа
-
Финансови иновации: Къде стоят AI и машинното самообучение във финансовата сфера?
преди 8 години Хонда отдавна имат коли с горивни клетки и водорода идваше от разграждането на метана(СН4)тоест големият въпрос е от къде идва водорода защото за разграждането на водата(Н20) се иска много енергия и съхранението на водорода също е скъпо отговор Сигнализирай за неуместен коментар