Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

„Телелинк БС“ с 84% ръст на консолидираните продажби през първото тримесечие

Нетната консолидирана печалба се увеличава 11 пъти до 3,6 млн. лв.

„Телелинк БС“ с 84% ръст на консолидираните продажби през първото тримесечие

Снимка: Телелинк

„Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД реализира 84% ръст на консолидираните продажби на годишна база до 36,7 млн. лв. за периода януари-март 2020 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез „Българска фондова борса“ АД.

Нетната консолидирана печалба се увеличава 11 пъти до 3,6 млн. лв. за първото тримесечие на 2020 г., спрямо 323 хил. лв. за същия период на миналата година.

Дружеството „Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД е учредено през юни 2019 г. и се преобразува през август 2019 г., но съгласно международните счетоводни стандарти „МСС 8.12“ и правилата за отчитане на бизнес комбинации между предприятия под общ контрол възприема подхода на представяне чрез прилагане на метода на стойностите на предшественика. Съгласно последния, резултатите на придобитите предприятия са включени в консолидирания финансов отчет ретроспективно, а именно финансовите отчети отразяват резултатите на свързаните дружества за периода 01.01-31.03.2019 г., въпреки че преобразуването е извършено на 14.08.2019 г., като се използват стойности, включени в консолидирания финансов отчет на предходното дружество майка. В допълнение, съответните суми за предшестващи преобразуването периоди отразяват обхвата и структурата на групата, въпреки че тя не е съществувала преди преобразуването“, се казва в междинния доклад за дейността.

С основен принос за повишаващите се приходи се откроява отчетеният ръст от 118% в България, където ТБС ЕАД реализира значително по-широк в сравнение със съпоставимия период на 2019 г. набор от проекти във всички сектори на местния пазар, както и продължаващи регулярни приходи от мултинационални клиенти. С относителен дял от 55%, дружеството играе основна роля за формирането на консолидираните приходи за периода.

Компенсирайки настъпилото през първото полугодие на 2019 г. значително забавяне, продажбите в Сърбия, Черна Гора, Босна и Словения (регион Средни Западни Балкани) също отбелязват значителен ръст от 43% в резултат от ускоряването на доставките към традиционни клиенти от телекомуникационния сектор. Като цяло, регионът запазва значителната си роля за формиране на консолидираните приходи с дял за периода от 41%.

Стартирали чак през четвърто тримесечие на 2019 г., продажбите в Македония и Албания (регион Югозападни Балкани) за първото тримесечие на 2020 г. се отнасят изцяло в увеличение на приходите на групата спрямо аналогичния период на миналата година. С по-голям принос се откроява македонският пазар, където Групата стартира годината с разнообразно портфолио от проекти, докато приходите в Албания остават фокусирани основно върху водещ клиент в сферата на телекомуникациите. Общият принос на региона за приходите на групата за периода остава относително ограничен, като достига 3%.

Основните акционери са Любомир Минчев с дял от 83,65% към 31 март 2020 г. и с по 6,175% са Иво Евгениев и Спас Шопов.

През април 2020 г. ТБС обяви, че продаващите акционери планират да предложат първия транш от акциите си в „Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД през юни 2020 г.

„Настоящата ситуация илюстрира ясно полезността на предлаганите от ТБС решения, като прави гъвкавите корпоративни мрежи, дигитализацията и резервното осигуряване на данните и процесите и средства за дистанционно обслужване и колаборация по актуални от всякога“, коментира през април изпълнителният директор „ТБС Груп“ Иван Житиянов.

„Кризата с COVID-19 безспорно е негативно явление и е трудно да говорим за извличането на ползи от нея от морална гледна точка. Въпреки това считаме, че тя ще допринесе за нарастващо осъзнаване на ползите и интереса към продуктите и услугите, които предлагаме.“

Още през януари 2020 г. компанията премина към идеята за предлагане на два транша на общо до 30% от компанията.

Първо от 27 януари 2020 г. трябваше да се предложат 14% от акциите, или до 1 750 000 акции, в продължение на 5 работни дни. След това през втората половина на септември 2020 г. трябваше да се предложат още 16% от акциите, или до 2 000 000 броя, както и непродадените през януари.

Минималната цена и в двата транша трябваше да бъде не по-ниска от 7,6 лв. на акция, но цената във втория транш може да бъде по-висока, но равна на 8,5 пъти EBITDA на акция минус стойността на нетния дълг на акция. Ще се вземе предвид EBITDA (печалбата преди лихви, данъци, амортизации и обезценки) за 12-те месеца до 30 юни 2020 г. Тоест, дадена е възможност на сегашните акционери да продадат и на по-висока цена от 7,6 лв. на акция.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

По статията работиха: Мариян Йорданов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Индексите на БФБ продължават със спадовете