Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Инфлацията в Германия пада под нулата за втори път тази година

Една от причините за слабата инфлация е временното намаляване на данъка върху добавената стойност

Инфлацията в Германия пада под нулата за втори път тази година

Снимка:Krisztian Bocsi/Bloomberg

Темпът на инфлация в Германия, измерен като годишна промяна в индекса на потребителските цени, възлиза на -0,2% през септември 2020 г. За втори път тази година инфлацията пада под нула, след като през юли беше -0,1%, показват данните на Федералната статистическа служба (Destatis).

По-нисък процент на инфлация е измерен за последен път през 2015 г. (-0,3%). На месечна база спрямо август потребителските цени са намалели с 0,2%.

Графика: Destatis

Една от причините за слабата инфлация е временното намаляване на данъка върху добавената стойност, което влезе в сила на 1 юли 2020 г. като мярка от пакета за стимулиране на федералното правителство.

Цените на стоките (общо) са паднали с 1,7% спрямо септември 2019 г. Това се дължи главно на спада в цените на енергийните продукти (-7,1%), който продължава да се задълбочава спрямо август (-6,3%).

Цените на храните обаче са нараснали с 0,6% спрямо същия месец на предходната година. През септември 2020 г. цените бяха по-високи спрямо предходната година, особено за плодовете (+4,3%) и за месото и месните продукти (+4,1%), докато цените на зеленчуците спаднаха (-5,2%). Значителен ръст на цените се наблюдава и при тютюневите изделия (+5,7%). Цените спаднаха за някои потребителски стоки с дълготрайна употреба, като телефони (-6,1%), потребителска електроника (-4,4%), оборудване за обработка на информация (-3,7%) и облекло (-2,8%).

Цените на услугите са нараснали с 1% през септември 2020 г. в сравнение със същия месец на предходната година. Основен фактор, допринесъл за това, е увеличението на нетните наеми, без разходите за отопление (+1,4%), което е най-големият сегмент от потребителските разходи на домакинствата.

Въпреки намаляването на данъка върху добавената стойност потребителите плащат по-високи цени за фризьорски услуги и други услуги за лична грижа (+4,8%), както и за посещения в ресторанти, кафенета и други подобни (+2,1%).

По статията работиха: Веселина Василева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 1 седмица
Една паста за зъби Aquafresh 125 ml (family) от 1.79, на 2.79 лв - колко процента е това ?
0
 
0
 
1
преди 1 седмица
Туй е пълна лъжа, няма ниска или отрицателна инфлация. Днес се въртя из билла и не мога нищо да избера, безбожно скъпо. Едни бисквити най-обикновени (със вредните хидрогенирани мазнини) от 1.20 лв на 2.00 лв, колко процента е това и колко трябва да се качат дохдите и заплатите за да се компенсира.

Още от Новини
Русия предпазливо остави лихвите без промяна