Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Промишлеността е основният двигател на германското възстановяване през септември

Заради слабия сектор на услугите обаче общият индекс на мениджърите по поръчките потъна до тримесечно дъно

Промишлеността е основният двигател на германското възстановяване през септември

Снимка: Bloomberg L.P.

Германските заводи са помогнали на най-голямата европейска икономика да продължи възстановяването си този месец, докато новите притеснения за вируса се отразяват върху сектора на услугите.

Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) в промишлеността на IHS Markit е скочил до 56,6 пункта през септември, посочва Bloomberg. Това е най-високото му ниво от две години насам. За сравнение, през август той бе на ниво от 52,2 пункта.

За сметка на това PMI при услугите спада до 49,1 пункта, потапяйки общия измерител до тримесечно дъно от 53,7 пункта. Той обаче остава над прага от 50 пункта, който разделя свиването от разширяването.

Общият PMI индекс на Германия. Графика: tradineconomics.com

Във вторник от германския институт Ifo посочиха, че икономическият срив в страната тази година ще е по-малък от очакваното по-рано. Експертите са ревизирали в посока нагоре очакванията си до -5,2%.

От Ifo посочват, че макар промишлеността да спечели от възстановяването на световното търсене, то ограниченията на потребителите може да означават, че някои компании няма да оцелеят, а това на свой ред ще има последствия върху безработицата.

В същото време потребителското доверие в Германия се подобрява с по-слаб темп от очакваното, помрачавайки надеждите, че потребителските разходи в страната ще са достатъчно силни, за да стимулират бързото възстановяване.

Данните на института GfK показват, че индексът на потребителските настроения, базиран на допитване сред 2000 германци, се покачва до -1,6 пункта в навечерието на октомври от -1,7 пункта месец по-рано.

Четенето е под прогнозата на Ройтерс за увеличение до -1 пункт, като следва изненадващ спад от предходния месец.

Експертът на GfK Ролф Бюркъл заяви, че потребителският климат се е стабилизирал въпреки поредния ръст на новите случаи на коронавирус в страната и увеличаващия се риск от нови блокади заради пандемията.

„Изглежда огромните пакети от стимули за потребителите и компаниите са правилната мярка, която да помогне на Германия да излезе от най-лошата си рецесия в следвоенната история“, посочва Бюркъл.

От март насам правителството на канцлера Ангела Меркел предостави безпрецедентен набор от стимули, финансирани с рекордни заеми от близо 218 млрд. евро.

По думите на Бюркъл обаче бъдещото възстановяване на потребителските настроения зависи от развитието на пандемията и трудовия пазар.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Русия предпазливо остави лихвите без промяна