Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Годината започва мудно за рекламния бизнес на Twitter

Изглежда социалната мрежа не успя да се възползва напълно от бума на дигиталния маркетинг, както Facebook и Google

Годината започва мудно за рекламния бизнес на Twitter

Снимка: Bloomberg L.P.

Годината започва мудно за бизнеса на Twitter Inc. с реклама, като компанията даде разочароваща прогноза и за приходите – знак, че не е успяла напълно да се възползва от бума на дигиталния маркетинг, както Facebook и Google например.

Продажбите се забавят през първите месеци на 2021 г. след активен празничен сезон, като някои рекламодатели свиха разходите и заради щурма на Капитолия на 6 януари, посочват от Twitter. По думите на главния финансов директор Нед Сигъл, когато има бунтове от един или друг вид, бранд мениджърите изчакват, тъй като има по-важна тема на разговор от техния продукт.

Приходите на компанията растат с 28% през първото тримесечие, в унисон с очакванията на анализаторите, но изоставайки зад растежа на някои от дигиталните конкуренти. По-рано тази седмица Facebook и Google отчетоха тримесечни продажби, които разбиха прогнозите на анализаторите.

Twitter съобщи, че очаква продажбите да са в диапазона 980 млн. – 1,08 млрд. долара за периода, приключващ през юни. Средно анализаторите очакваха 1,05 млрд. долара, показват данни, събрани от Bloomberg.

Още по темата

Недотам впечатляващите резултати на социалната мрежа потопиха цената на книжата ѝ с 11% по време на разширената търговия в четвъртък. За последната година обаче акциите поскъпват с 20%.

Сигъл заяви, че Twitter отчита възстановяване при рекламата през март и ако тази тенденция продължи, тя ще е във високия край на прогнозата си за следващото тримесечие. Социалната мрежа разчита на реклама от големи марки, която представлява до 85% от общите продажби, а не толкова на директен маркетинг, на какъвто разчитат значителна част от търговците на дребно и малките бизнеси. Междувременно за Facebook и Google основната част от рекламите им са именно такива.

Конкурентите вдигнах високо летвата за Twitter, което доведе до разочарование от резултатите, посочва Мандип Синг, анализатор на Bloomberg Intelligence. „Това показва, че вероятно Google и Facebook са имали по-голяма експозиция на реклами за онлайн търговия, отколкото Twitter“, коментира той.

Социалната мрежа също така отчете ръст на активните дневни потребители с 20%, прибавяйки 7 млн. спрямо предходното тримесечие. През февруари компанията заяви, че растежът на годишна основа ще е 20% през мартенското тримесечие, което е и първото, след като бившият президент Доналд Тръмп бе изгонен от услугата заради подстрекателство към размирици.

Приходите на Twitter са в размер на 1,04 млрд. долара за първото тримесечие, отговаряйки на средната прогноза на анализаторите. Нетните приходи от своя страна достигат 68 млн. долара или 8 цента за акция. За сравнение през същото тримесечие на миналата година налице бе загуба от 8,4 млн. долара или 1 цент на акция.

Социалната мрежа бе в центъра на обществена дискусия по-рано през годината, най-вече заради изгонването на Тръмп. В момента тя работи по няколко нови продукта, в това число аудио чат стаи, за да може да се конкурира с популярния стартъп Clubhouse.

По думите на Сигъл голяма част от хората, които са се присъединили към Twitter през последната година, за да следят развитието на пандемията, са останали, което е положителен знак за растежа на компанията. Главният изпълнителен директор Джак Дорси заяви, че компанията се надява да продължи тенденцията с ръст на новите потребители, улеснявайки ги в това да следят отделни теми, не само конкретни хора.

Компанията очаква ръст на потребителите с проценти при по-малките двуцирени числа през останалата част на 2021 г., става ясно от писмото до акционерите, като най-ниският темп на растеж се прогнозира да е през настоящето тримесечие.

Пандемията не е забавила откриването на нови работни места в компанията. Общо за нея в момента работят 6100 души, което е с 20% спрямо година по-рано.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Приходите на Grab за първото тримесечие нараснаха с 39%