Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Големите инвестиции на Amazon изяждат рентабилността ѝ

Прогнозата на компанията за четвъртото тримесечие подсказа, че тя не очаква вълнуващ празничен сезон

Големите инвестиции на Amazon изяждат рентабилността ѝ

Снимка: Архив Ройтерс

Печалбата на Amazon за третото тримесечие се оказа по-ниска от очакваното, което потопи цената на акциите на американския интернет гигант с 9% по време на следборсовата търговия, пише CNBC.

Освен това компанията даде недобра прогноза за празничния сезон, което изплаши инвеститорите, които очакваха голяма отплата от нарастващите инвестиции на Amazon.

Печалбата на акция през тримесечието е достигнала 4,23 долара, спрямо 4,62 долара на акция, прогнозирани от анализаторите, анкетирани от Refitnitiv.

Приходите са нараснали с 24 на сто до 70 млрд. долара, показвайки, че големите инвестиции в безплатни еднодневни доставки водят до повече покупки. Amazon похарчи над 800 млн. долара през всяко от последните две тримесечия, за да разшири програмата си за безплатни доставки в рамките на деня и да включи в нея повече продукти и региони. Същевременно компанията заяви, че очаква да инвестира още 1,5 млрд. долара в тази инициатива в рамките на четвъртото тримесечие, да разшири своята складова база и продуктова селекция.

Amazon акцентира и върху по-големите си разходи за разрастване на бизнеса ѝ с облачни услуги и засилване на рекламния ѝ арсенал.

Още по темата

“Потребителите купуват по-често и повече продукти”, обяви главният финансов директор на Amazon Браян Ославски.

Въпреки това прогнозата на Amazon за приходите ѝ за четвъртото тримесечие е за между 80 млрд. и 86,5 млрд. долара, или доста по-ниско от прогнозата на анализаторите за 87,4 млрд. долара. Това подсказва, че особено важният празничен сезон на пазаруване може да не е впечатляващ.

Завръщането към цикъл на силни инвестиции засяга рентабилността на Amazon. Нетната ѝ печалба спадна до 2,1 млрд. долара, което е с 26% по-малко спрямо същия период година по-рано, когато сумата беше 2,9 млрд. долара.

За четвъртото тримесечие Amazn прогнозира, че оперативната ѝ печалба ще се свие  и ще бъде между 1,2 и 2,9 млрд. долара, отново под прогнозата на Wall Street за 4,2 млрд. долара.

Междувременно бизнесът на Amazon с облачни услуги генерира 9 млрд. долара приходи от продажби, или малко под прогнозата за 9,1 млрд. долара. Оперативната печалба на AWS за отчетния период е 2,26 млрд. долара, т.е. с 9% повече спрямо година по-рано, но под консенсусната прогноза на FactSet за 2,55 млрд. долара.

В предварително подготвеното си изявление главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос подчерта инициативата за доставки в същия ден, посочвайки, че тя води до по-голямо удовлетворение сред потребителите.

От началото на годината стойността на книжата на Amazon е нараснала с 18%, което е малко под ръста от 20% на S&P 500.

Резултатите за третото тримесечие включват приходите от Prime Day, който компанията нарича най-голямото събитие за пазаруване в историята си.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Apple заличи половин трилион долара от пазарната си капитализация за 12 сесии