Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Слабото представяне в Китай накара Nestle да свие прогнозите за продажби

Вторият по големина пазар за компанията влощава представянето си още преди епидемията от коронавирус

Слабото представяне в Китай накара Nestle да свие прогнозите за продажби

Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg

Nestle сви целите си за ръст на продажбите, след като приходите в Китай отчетоха забавяне още преди епидемията от коронавирус да засегне втория по големина пазар за производителя.

Компанията ще се нуждае от още една или две години, за да се върне към ръстовете от 4-6 процента, заяви главният изпълнителен директор Марк Шнайдер, цитиран от Bloomberg. Акциите ѝ, търгувани на швейцарската фондова борса, поевтиняват с близо 3% минути преди 16 ч. българско време.

Още по темата

Приходите от своя страна отчитат ръст от 3,5% на органична основа през 2019 г., което е малко под изчисленията на анализаторите. Основна причина е бизнесът с бутилирана вода, който отчита най-лошото си представяне от десетилетие насам.

Единственият пазар, който е по-голям от китайския (8% от общите продажби) за Nestle е американският.

Повечето от 30-те завода на Nestle в Китай подновиха работа през тази седмица, въпреки че работят с намален капацитет. Най-големият в света производител на потребителски стоки предупреди, че в момента е прекалено рано да се даде оценка за влиянието на коронавируса върху бизнеса.

Разходите за преструктуриране и други търговски фактори са се утроили до 2,6 млрд. франка (2,7 млрд. франка), след като Nestle понижи оценката на своя изпаднал в затруднение китайски бранд Yinlu. По думите на Шнайдер марката се опитва да се пренасочи към продукти като готово кафе, тъй като популярността на нейната основна категория продукти – фъстъченото мляко, отслабва. Компанията преразглежда собствеността си върху Hsu Fu Chi, местна марка сладкарски изделия, и Yinlu, известна с готовата китайска каша. Хранителният гигант ще търси повече от 1 млрд. долара за контролните си участия в двете компании. Nestle придоби и двете компании през 2011 г. в стремежа си да задоволи нарастващото търсене в Китай, само за да се сблъска с бавен растеж няколко години по-късно. Откакто стана главен изпълнителен директор през 2017 г., Марк Шнайдер започна да пресява портфолиото на швейцарската компания, изхвърляйки активи като американски марки шоколад, бизнес с продукти за кожата и отдел за животозастраховане за около 15 млрд. долара.

В интервю за Bloomberg изпълнителният директор посочи още, че Nestle има интерес към придобивания. Компанията осъществи повече от 50 сделки през последните три години, продавайки и купувайки активи с приходи от около 12% от общите продажби. По думите на Шнайдер компанията очаква подобен да е размерът и през следващите три години. 

Nestle може да набере средства за придобивания като продаде дела си във френската козметична компания L’Oreal SA, каза още той, но отказа да уточни кога това може да се случи.

Шнайдер също така каза, че се наблюдава силен двуцифрен растеж при производителите на месни заместители, след като продажбите на този вид продукти достигнаха 200 млн. франка миналата година.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
С 6,1 млрд. долара за ден Илон Мъск вече е по-богат от Уорън Бъфет