Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Как производителят на електромобили Tesla влезе в Клуб “1 трилион долара“?

При сделка за 100 хил. електромобила за Tesla е славата (и парите), за Hertz – рисковете, коментира финансовият анализатор Мехмед Дикме

Как производителят на електромобили Tesla влезе в Клуб “1 трилион долара“?

Снимка: Bloomberg LP

Пазарната оценка на Tesla от над 1 трилион долара се дължи основно на свръхоптимизма на инвеститорите и очакванията, че компанията ще продължи да се развива с подобни темпове. След сделката за 100 хиляди коли за Hertz може да се очаква и други рент-а-кар компании да се насочат към закупуването на електромобили. Макар важна за Tesla, сделката нямаше голям ефект върху индустрията за електрически автомобили, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Бизнес старт" Мехмед Дикме, финансов анализатор в "Експат Асет Мениджмънт".

Още по темата

Той потвърди, че индустрията на електромобилите се развива и потвърди, че Hertz е първата компания, която преминава изцяло към такива превозни средства.

Дикме напомни, че заради изискванията за опазване на околната среда в близките 20 години в Европа няма да се произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Той прогнозира, че следващата индустрия, която върви по стъпките на автомобилостроенето е логистиката с производството на електрически камиони.

"Чистата печалба на Tesla ще бъде малко над 1,5 млрд. долара – като цяло компанията се крепи на очаквания. Не можем да гледаме на нея като на автомобилна компания – тогава Tesla въобще не би могла да участва в индустрията – а по-скоро както на технологична фирма", посочи той.

Според Дикме кол опциите не са оказали голямо влияние върху повишението в оценката на компанията.

"Този приход от 4,2 млрд. долара е над 10% от приходите на компанията за миналата година. Нормално е този ръст да доведе до 10% ръст на акциите. Очакванията за все повече поръчки движат цената повече, отколкото реално дериватите по този инструмент", смята финансовият анализатор.

Дикме обясни, че в момента Tesla се търгува над 500 пъти цена към приходи, над 30 пъти price-to-book, над 150 пъти EV-to-EBIT, и даде за сравнение Ford, която се търгува 19 пъти цена към приходи, 1,8 пъти price-to-book и само девет пъти EV-to-EBIT.

"Tesla трябва да е десет, даже двадесет пъти, по-голяма компания, но това не е така от гледна точка на производството. За последните пет години компанията е увеличила производството десет пъти – 50 хиляди коли през 2015 г., а сега имат 500 хиляди коли", обясни анализаторът.
За сравнение Ford миналата година имаха производство над 4,2 милиона автомобила.

„Това че кредитният рейтинг на компанията не е особено добър, не е голям проблем за Tesla. Дългът остава сравнително стабилен без голямо движение нагоре, а съотношението нетен дълг спрямо парични средства е негативно“, информира Дикме.

По думите му, секторът за коли под наем се развива и това е основната причина, поради която Hertz закупува такова количество електромобили.

Дикме прогнозира, че това ще е посоката в развитието на автомобилната индустрия заради изискванията за опазването на околната среда. „Очаквам подобни действия и от други сектори, като логистиката“, коментира той.

Според него това е добър ход на компанията, особено що се отнася до маркетинга, но предупреди, че индустрията все още е изправена пред рискове от ново възобновяване на коронавируса.

„Негативен ефект може да има и липсата на инфраструктура за зареждане както в САЩ, така и в Европа“, предупреди финансовият анализатор.

Какво е поведението на инвеститорите при промените в електроиндустрията? Добре премерен ли е ходът на Hertz? Ще се строят мрежи с отделни зарядни станции производителите на електромобили? 

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
2
 
3
bgMan до: Императорът
преди 1 месец
Импе - няма да има брутален недостиг на ток. Това на основата на 3-4 кратковременни пика годишно ли го твърдиш? Мислех, че като инвеститор имаш повече мозък. Ще има само брутален бум при ВЕИ инвестициите, ядрени и газови енергоблокове.
3
 
0
 
2
преди 1 месец
Прав е Дикме, освен за бъдещето на автомобилството. При очертаващия се брутален недостиг на ток, какви електромобили?
2
 
2
 
1
преди 1 месец
"Как производителят на електромобили Tesla влезе в Клуб 1 трилион долара?" Как ли? Фантастично. Т.е., в нечии фантазии. Нека -който и да е - опита, В МОМЕНТА, да продаде сериозен дял, напр.20-30% от акциите и, и пак ще си говорим.

Още от Новини
Tesla не си взима поука от делото за расова дискриминация