Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Кризата с полупроводниците се задълбочава в Германия и Франция

Докато Audi се опитва да балансира между недостига и повишеното търсене, Volkswagen започва да бави производството на своята електрическа гама

Кризата с полупроводниците се задълбочава в Германия и Франция

Снимка: Bloomberg L.P.

В заводите на германската премиум марка Audi в Инголщат и Некарсулм около 10 000 служители трябва да удължат своята лятна почивка и да работят с намалено работно време поради недостига на полупроводници. Според говорител на концерна няколко хиляди планирани за производство автомобили няма да бъдат изградени.

В основния завод на Audi в Инголщат всички производствени линии ще останат неактивни до 30 август – една от тях няма да работи поради ремонтни дейности за модифицирането ѝ за производство на изцяло електрическия модел Q6 e-tron, докато дейността на всички останали линии се преустановява поради дефицита на компоненти, пише Automobilwoche.

Поради тази причина 6000 души ще работят в Инголщат на съкратено работно време.

 Във фабриката в Некарсулм по-голяма част от производствената дейност, за която отговарят около 4000 служители, ще бъде преустановена за няколко дни поради същата причина. 

Още по темата

„Планираме от седмица за седмица“, изтъкват от Audi.

Като превантивна мярка компанията ще заложи на съкратеното работно време и през септември, въпреки че планира допълнителни смени през някои уикенди. И докато Audi се радва на увеличаващи се поръчки за доставка, концернът не успява да изгради около 50 000 превозни средства през първото полугодие поради липсата на компоненти.

Когато все пак ѝ доставят нужните части, компанията се опитва да навакса с производството. „Планираните преди допълнителни смени, сега трябва да бъдат отменени“, посочва говорител на Audi.

Финансовият директор Юрген Ритерсбергер обяви през юли, че може да продължат прекъсванията на производството и работата с намалено работно време поради липсата на полупроводници през август и септември. Когато е възможно, чиповете ще бъдат инсталирани в превозните средства с най-висок марж и най-ниски нива на въглеродните емисии.

BMW отново увеличава производството

Други производители на автомобили също се сблъскват с недостиг на микрочипове. Според финансовия директор Никола Петер на BMW компанията вероятно би могла да продаде допълнително още 70 000 до 90 000 автомобила над понижената прогноза. „В момента обаче всички заводи по света са добре снабдени“, заяви говорител на BMW в четвъртък. В завода в Лайпциг производството върви нормално, в Мюнхен и Динголфинг то ще се възстанови след лятната ваканция в понеделник, а фабриката в Оксфорд също ще започне нормална работна дейност през следващата седмица.

Проблеми и при Volkswagen

Базовият вариант на VW ID.3 Pure в момента не е наличен за поръчка, както съобщава онлайн порталът InsideEVs. Очаква се новите поръчки за най-евтината версия на ID.3 да бъдат налични отново едва в началото на 2022 г. Причината за спирането на поръчките за базовата версия е липсата на чипове в цялата индустрия.

"Поради продължаващите затруднения с доставките на полупроводници в момента е налице ограничена наличност на различни модели от базово ниво. Тъй като тези версии обикновено се избират рядко от клиентите, Volkswagen е решил временно да намали доставките", изтъкват от концерна.

Автомобилите, които вече са поръчани, все още се произвеждат, според Volkswagen.

В четвъртък най-големия европейски автомобилен концерн предупреди, че може да се наложи да намали допълнително производството поради проблемите при доставките на полупроводници.

Германските неволи на Ford

Американският автомобилен концерн Ford отново намали производството в завода си в Кьолн поради проблеми с доставката на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.

Говорител на Ford зави, че съществуващите проблеми с коронавируса в Малайзия ограничават производството на местен разработчик на полупроводници, което води до проблеми с доставките.

От началото на май до средата на юли производството на Fiesta в Кьолн беше спряно поради проблеми с веригите на доставка.

„Поради спиране на производството на производител на полупроводници, производството на Ford Fiesta в нашия завод в Кьолн ще бъде преустановено от 23 до 28 август“, потвърди говорител на Ford. "Работим максимално бързо, за да възобновим производството", добавя той.

Според Automobilwoche ръководството на компанията е информирало служителите, че поради липсата на компоненти ще бъде наложено съкратено работно време през следващите две седмици, считано от 17 август.

Ford разполага с около 15 000 служители в Кьолн, 5000 от които са съсредоточени в производството на Fiesta.

Френските заводи на Stellantis също са засегнати

Автомобилният концерн Stellantis обяви, че ще спре временно производството в своите заводи в Рен, Западна Франция, и в Сошо, Източна Франция, поради недостига на чипове.

През юли компанията, която беше формирана от сливането между PSA Group и Fiat Chrysler през януари, предупреди, че глобалният дефицит на полупроводници ще продължи и през следващата година.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Още миналата година беше ясно че задържат търсенето с пари на калпак,програми,помощи,като същевременно счупиха всички вериги за доставки.За пред обществата,и хората това не е било очаквано,всъщност всичко си беше дирижирано от горе.

Още от Новини
България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.