Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Меркел подкрепи споразумението за намаляване на вредните емисии

Това се случи на фона на протестите на автомобилопроизводителите

Меркел подкрепи споразумението за намаляване на вредните емисии

Снимка: Архив Ройтерс

Канцлерът на Германия Ангела Меркел подкрепи трудно постигнатото компромисно споразумение на министрите на околната среда на ЕС за 35-процентно намаление на вредните автомобилни емисии от въглероден диоксид до 2030 година, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.

Тя зае тази позиция въпреки протестите на автомобилните производители в самата Германия, които твърдят, че тази цел не е реалистична и преследването й ще доведе до съкращаване на работни места.

Още по темата

Раздвоени между намаляването на на замърсяването и запазването на конкурентоспособността на автомобилния сектор, министрите на околната среда от ЕС дискутираха вчера по темата над 13 часа. Те постигнаха труден компромис около ограниченията, които да наложат на мощните европейски автомобилни компании за емисиите от въглероден диоксид до 2030 година.

На пресконференция в Берлин днес Меркел определи мерките за намаляване на вредните емисии като "обосновани", отчасти заради възможността да бъдат преразгледани на по-късен етап,

"Има клауза за преразглеждане през 2021 година, тъй като въпросът колко бързо можем да намалим емисиите от въглероден диоксид зависи от степента на навлизане на електрическите автомобили на пазара или на други автомобили с алтернативна задвижваща система", заяви тя. "При тези обстоятелства мисля, че споразумението е напълно обосновано", добави тя.

Договорените цели са по-сурови от исканите от Германия с голямата й автомобилна индустрия, като става въпрос за намаления от 30 процента, което е под 40-те процента, към които някои други страни членки на ЕС се стремяха.

Плановете на ЕС да намали емисиите от въглероден диоксид от превозни средства с 35 процента до 2030 година са заплаха за Германия като страна, която е със силно автомобилно производство, твърди президентът на Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) Бернард Матес.

Буди съжаление фактът, че по-голяма част от страните членки не намериха силата до постигнат баланс между защитата на работните места и защитата на климата", каза Матес.

"Сигурността за работните места намалява и Германия като промишлена локация бе сериозно отслабена", добави президентът на Асоциацията на германската автомобилна промишленост, която представлява автомобилни производители като BMW и Daimler.

Високопоставени представители на Съвета на ЕС, Европарламента и Европейската комисия трябваше да преговарят днес след постигнатото вчера споразумение за намаление на емисиите от въглероден диоксид с 35 процента от 2021 година, съобщи Асошиейтед прес. 

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
7
 
1
преди 1 месец
Абе, вие като намалите емисиите тук, каква е файдата, ако в Китай и особено Индия, а и в Нeгрия, те растат и то с повече? Или европейският въздух ще си стои само над Европа и туканка климатическите процеси ще спрат, а в останалата част от света да си се затопля колкото си ще климатът?

Докога страдащи от деменция дегенерати ще управляват Европа, вместо да са заключени някъде?

Още от Новини
Volkswagen е продала хиляди рискови автомобили без проверка