IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът в Европа се свива, но премиум марките коли бележат ръстове през февруари

Южнокорейската група Hyundai успява да изпревари Renault с продажби от 74 739 броя спрямо 70 185 броя за френския концерн през февруари

15:59 | 30.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Марките Tesla, MG, Bentley, Cupra и Honda отчитат значителен ръст на продажбите през февруари на европейския автомобилен пазар, който в същото време се свива с 6 на сто на годишна база, съобщава Automotive News Europe.

Сред 33 бранда, които отбелязват ръст при продажбите през втория месец на 2022 г., попадат още Maserati, Mini, Hyundai, Kia и Porsche, според данни на Dataforce. 

Марката Volkswagen отчита 78 288 продадени автомобила през февруари, което е значително понижение спрямо регистрираните през същия месец на 2021 г. 93 387 броя. Общите продажби на германската група достигат 193 188 броя спрямо 217 725 броя година по-рано.

Една от причините за общото понижение на европейския пазар е продължаващият дефицит на полупроводници, които притиска производството в сектора.

Американският електромобилен концерн Tesla Inc. отчита 188-процентен ръст на продажбите през февруари, подкрепен от силното търсене на Model Y, който оглави подреждането на луксозните SUV-ове със среден размер през миналия месец.

Марки като MG, Bentley и Cupra отчитат увеличение съответно от 133%, 94 на сто и 81%.

Световният лидер Toyota отчита 56 069 продажби през февруари, което е повече спрямо регистрираните педи година 53 899 броя. Lexus има малък принос за това. Марката отчита 2773 продажби спрямо 2731 регистрации през февруари 2021 г.

Моделът на Toyota Yaris е лидер в рамките на групата с 10 794 продажби, въпреки че обемът е по-малък от отчетените преди година 15 490 броя.

Продажбите на групата Stellantis възлизат на 164 897 броя спрямо 203 892 броя за февруари 2021 г. Peugeot се представя най-силно от всички марки под шапката на концерна – 50 105 регистрации, следвана от Opel (33 144 броя), Fiat (31 786) и Citroen (31 134).

Южнокорейската група Hyundai успява да изпревари Renault с продажби от 74 739 броя спрямо 70 185 броя за френския концерн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още