Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Популярността на електромобилите остава ниска в по-бедните страни в ЕС

Делът на електромобилите от общите продажби остава нисък в страните с по-ниски стойности на БВП на глава от населението, съобщават от АСЕА

Популярността на електромобилите остава ниска в по-бедните страни в ЕС

Снимка: Bloomberg L.P.

Страните членки на Европейския съюз (ЕС), където делът на електрическите превозни средства е под 3%, имат брутен вътрешен продукт (БВП) на глава от населението под 17 хил. евро, съобщава Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).

Въпреки че в статистиката на АСЕА за 2020 г. делът на електромобилите от продажбите на нови превозни средства в блока достига 10,5%, десет страни членки отчитат дял, по-малък от 3%.

В същото време електрическите коли съставляват над 15% от общите продажби на превозни средства в богатите страни със среден БВП от над 46 хил. евро.

73% от всички продажби на електромобили в ЕС са регистрирани само в четири страни от Западна Европа, които имат някои от най-високите стойности на БВП, изтъкват от АСЕА.

Кипър е страната, която отчита най-малък дял на електромобилите в статистиката на АСЕА - едва 0,5% от продажбите на нови коли, като БВП на глава от населението възлиза на 23 580 евро. Литва е втора с 1,1-процентен дял на електрическите превозни средства и 17 460 евро БВП на глава от населението. Страната е следвана от Естония, където електромобилите са едва 1,8% от общите продажби, докато БВП достига 20 440 евро. Четвърта е Хърватия с 1,9-процентен дял и БВП от 12 130 евро. Полша е пета с 1,9-процентен дял и 13 600 евро БВП на глава от населението.

На другия полюс, страната с най-голям дял на електромобилите в ЕС е Швеция, където БВП на глава от населението възлиза на 45 610 евро. Скандинавската страна е следвана от Нидерландия с 25-процентен дял и БВП от 45 790 евро. Трета е Финландия с 18,1% и 42 940 евро. Четвърта е Дания с 16,4% и 53 470 евро. Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, е пета с 13,5% и 40 070 евро.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

0
 
0
 
10
zelka007 до: khao
преди 1 седмица
ее , гледай и идругите резултати ... ти само първият ... но горе-долу това е истината ... :)))
0
 
0
 
9
zelka007 до: 0pk
преди 1 седмица
хаха ... екологично едва ли , ама за по-здравословно със сигурност ... :)))
0
 
2
 
8
khao до: zelka007
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
.. и ми излезе някъв репортаж на нова, които най често лъжат! но ако приемем че са прави... значи след около 10г, процента у нас ще започне да расте.
0
 
0
 
7
0pk до: zelka007
преди 1 седмица
Ти пък изобщо би трябвало пеш да ходиш, за по-екологично :]
0
 
2
 
6
zelka007 до: 0pk
преди 1 седмица
ти и половината от цената да ти платят пак нема да си купиш нова , дори и бензинова ... :)))

Още от Новини
Мъск: Кризата с чиповете може да бъде решена още през 2022 г.