Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза

Компанията на Илон Мъск изпрати най-доброто тримесечие в историята си и си поставя амбициозни цели

Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза

Снимка: Bloomberg LP

Скромността никога не е била характерна черта на Илон Мъск. И със сигурност той не изпитва страхопочитание към индустрията, която той  реши да разруши. 

“Имаме десет процента общи черти с традиционна автомобилна компания", каза главният изпълнителен директор на Tesla по време на конференцията с анализаторите след представянето на тримесечните данни за компанията за електрически автомобили. „Те сглобяват части от доставчици и ги предават (колите) на автокъщите. Това е като да сравняваш Tesla с дърводелец”, ехидно поясни той.  

Фактът, че компанията от Пало Алто в Силициевата долина не е нормален производител на автомобили, може да бъде напълно признат и от най-големия скептик. Докато останалата част от индустрията излиза бавно от кризата през лятното тримесечие, Tesla отпразнува най-доброто тримесечие в историята на компанията.

Приходите са нараснали със 73 процента на годишна база до малко под 8,8 милиарда долара, предава Bloomberg. С печалба от 331 милиона долара Tesla постига петото си поредно тримесечие на печалба и се насочва към първата си печеливша пълна година в своята 17-годишна история. 

Още по темата


Маржът от продажбата на автомобили се е увеличил до 27,7%, броят на доставените автомобили е малко под 140 000 - всичко това са рекордни стойности за Tesla.

Целта за производство на 500 000 автомобила, заложена в началото на годината, е станала по-трудно постижима заради прекъсването на производството поради пандемията, но все пак е постижима, заяви финансовият директор Закари Киркхорн. Дори и на втори поглед, резултатите от най-високо оценената автомобилна компания в света изглеждат здравословни: досега Tesla влизаше в зоната на рентабилност, продавайки регулаторни кредити. 

Докато техният автопарк не отговаря на ограниченията за емисии в Калифорния, например, производителите на бензинови и дизелови автомобили се нуждаят от тях - тъй като Tesla произвежда само електрически автомобили без първични емисии, може да им продаде ваучерите. През третото тримесечие приходите на Tesla от този източник паднаха до 397 милиона долара - Tesla скоро трябва да реализира печалба дори без еднократния ефект.

„Регулаторните кредити са голяма част от ръста на печалбата на акция“, казва пред Bloomberg aнализаторът Бен Кало от Robert W. Baird. „Но това е част от играта: конкурентите на Tesla им плащат, а Tesla реинвестира това във фабриките си в Берлин и Тексас”.

Инвеститорите разглеждат тези приходи като нож с две остриета, защото искат да знаят, че Tesla може да бъде печеливша от основния си бизнес: производство и продажба на автомобили.

Целите на Мъск, разбира се, са по-големи - много по-големи: Tesla трябва да произведе 20 милиона автомобила през 2030 г., което би било почти текущото производство на групите Volkswagen и Toyota, взети заедно. Досега Tesla представлява огромен залог за бъдещето, с пазарна стойност от малко под 400 млрд. долара по-ценна от която и да е друга автомобилна компания. По отношение на броя на продадените коли, Tesla досега не е била по-голяма от Opel или Porsche.

Няма да сме дърводелец, който просто завинтва доставените болтчета

Но компанията на Мъск увеличава фабриките по света с рекордна скорост: Строителството на първата европейска гигафабрика близо до Берлин напредва бързо. „Сградите се строят, оборудването ще бъде внесено през следващите седмици. Екипът на Giga Berlin се разраства“, написа Tesla в презентацията си за инвеститорите. 

Както беше планирано, средният клас седан Model 3 и SUV кросоувърът Model Y ще бъдат произвеждани там от следващата година и в рамките на една до две години там трябва да се правят до 500 000 автомобила годишно.

В допълнение, Giga Berlin ще бъде първият завод, в който Tesla възнамерява да произвежда собствени батерии в по-голям обем - в обозримо бъдеще и по-големите 4680 батерии, разработени от Tesla и представени от Мъск по време на събитието „Battery Day“. Tesla ще произвежда все повече и повече части от самата верига за създаване на стойност - за да не се окаже като дърводелец, който само завинтва доставените части. 


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

5
 
3
 
2
0pk
преди 1 месец
Гений просто - ще си построи заводи навсякъде дето може да продава квоти за вредни емисии :D
6
 
10
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Аууу, току що на един мазен дребосък (самонарекъл се император) му опадаха поне 3 кичура от залепените с плюнка на голото му теме.
Съска от яд :)))

После слиза и хваща рейса, че на служебния паркинг няма място за старата му Опел Астра..., стиска куфарчето с застрахователните полички и крои планове, как газа ще свърши и само газпрома ще има, а той ще стане богат "ликвидатор на предатели".
Спирката идва, а горе го чака празната панелна гарсониера, но сега ще си свали черната лъскава ризка и ще наметне императорската мантия (старо перде от баба му) и ще включи телевизора на Первьi канал да чуе за светлото бъдеще.

Още от Новини
Tesla обмисля производството на компактни електромобили за европейския пазар