Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Toyota изостава от Tesla при продажбите, но е лидер в патентите за електромобили

Конкурентоспособността на Япония в областта на електромобилните технологии произтича от успеха ѝ с хибридните превозни средства

Toyota изостава от Tesla при продажбите, но е лидер в патентите за електромобили

Снимка: Bloomberg L.P.

Въпреки че японските автомобилни производители изостават от концерни като Tesla Inc. и Volkswagen AG в продажбите на електрически превозни средства, те имат предимство в критичната за електромобилите технология, като Toyota Motor Corp. се класира на първо място в световен мащаб въз основа на значимостта на своите патенти в САЩ, съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки ново изследване.

Nikkei, в партньорство с базираната в Токио изследователска фирма Patent Results, оценява големите компании по отношение на конкурентоспособността на техните патенти в САЩ, свързани с електромобилите.

Общо 21 японски компании, включително производители на части като Denso, попадат в топ 50. Honda Motor Co. се класира на трето място, докато Nissan Motor Co., производителят на електрическия Leaf, е поставен на шесто място. 

Още по темата

В допълнение към генерирането на авторски права, патентите „позволяват на компаниите да изтласкат конкуренцията, посочва Таро Нагашима, сътрудник в адвокатско дружество Uchida & Samejima.

В топ 50 попадат едва 13 американски компании, като Ford Motor Co. е на второ място, а General Motors Co. заема четвърто място. Лидерът в сегмента на електромобилите по отношение на продажбите Tesla е на 8 място.

Южна Корея и Германия имат по пет компании, водени от Hyundai Motor Co. и Robert Bosch. Два китайски концерна също попадат в класацията - производителите на електромобили BYD и Nio заемат съответно 32-ро и 47–то място.

Анализът обхваща патенти, включващи компоненти за електромобили, като двигатели и батерии, както и зарядни станции и друга, свързана с този вид превозни средства инфраструктура. Toyota отбелязва 8363 точки, следвана от Ford с 6564 точки и Honda с 3849 точки. Tesla може да се похвали с 1741 точки.

Поглед към подобни патенти в Европейския съюз (ЕС) също затвърждава лидерството на Япония в тази област.

Конкурентоспособността на Япония в областта на електромобилните технологии произтича от успеха ѝ с хибридните превозни средства. Хибридите и електромобилите споделят голяма част от необходимите за производството им и функционирането компоненти. Toyota пусна първия в света хибриден автомобил с масово производство Prius през 1997 г. - преди основаването на Tesla. Японският автомобилен производител е силен при технологиите, които контролират начина на зареждане и разреждане на батериите, наред с други области.

За Toyota и нейните местни конкуренти предизвикателството е подобно като това, пред което е изправена цялата технологична индустрия на Япония по отношение на потребителската електроника, а именно да превърне своя опит в хардуера в продукт, който да се харесва на хората по света.

Без водеща позиция в продажбите на електромобили, японските притежатели на патенти рискуват евентуално да загубят технологичното си предимство.

Tesla е продала повече електрически превозни средства от всяка друга компания през 2020 г., според данни на EV Sales. BYD и шест други китайски компании попадат в топ 20, като тази група представлява около 20% от общите продажби.

Сред японските компании Nissan се класира на 14-то място, докато Toyota е 17-а.

По отношение на конкурентоспособността при патентите Tesla е близо до Nissan, който е утроил броя на патентите си в САЩ, свързани с електрическата мобилност, според класацията.

В Китай местните автомобилни компании са подали заявления за 36 800 патента, свързани с електромобилите, към юли, което представлява 67% от общия брой на патентите в страната. Въпреки че е трудно да се оцени тяхната конкурентоспособност с наличните данни, се очаква китайските концерни да станат още по-голяма сила в международен план в тази област.

Японските производители доминират преди години на световния пазар за телевизори, компютри и друг вид потребителска електроника, само за да бъдат изпреварени от южнокорейските и китайски конкуренти, които постигат баланс между качество и цена.

„Японските производители на автомобили биха могли в крайна сметка да повтарят същите грешки като компаниите от електронната индустрия, освен ако не успеят бързо да свържат технологиите си с бизнеса“, предупреждава Санширо Фукао от Itochu Research Institute.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ако щат от сутрин до вечер да защитават патенти, това няма да ги спаси.

Още от Новини
Печалбата на Volvo Group надмина прогнозите въпреки недостига на компоненти