IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW въвежда квотна система за дилърите заради силното търсене на ID моделите

Концернът съкращава смените във Волфсбург, притиснат от продължаващия недостиг на чипове

10:32 | 07.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Германският автомобилен концерн Volkswagen AG въвежда квоти при дилърите за поръчки на своите електромобили от семейството ID с оглед на голямото търсене, съобщава Automobilwoche. Подобни квоти са въведени и за автомобилите на чешката марка Skoda, също част от групата на Volkswagen.

Automobilwoche се позовава на вътрешнофирмено съобщение, което е изпратено до дилърите от германския автопроизводител. Размерът на квотите зависи от годишните цели на дилърите относно продажбите. Ако даден дилър гони цел от 999 превозни средства, той може да поръча 15 електромобила ID.3 и 25 броя ID.4.

Според медията, ако си поръчате автомобил ID.3, той няма да ви бъде доставен в рамките на тази година. 

Новите мерки обхващат и други марки на групата. Audi Q4 E-Tron няма да бъде наличен до средата на 2023 г., а при хибридната версия Octavia също се очакват големи забавяния. Ако поръчате модела сега, той ще бъде доставен най-рано през август 2023 г.

В същото време Volkswagen планира да съкрати почти всички нощни смени в основния си завод във Волфсбург, тъй като най-големият европейски автомобилен концерн по пазарен дял продължава да страда от недостига на полупроводници. Очаква се тази мярка да влезе в сила от началото на второто тримесечие.

Решението предизвика критиките от страна на ръководителя на работническия съюз в групата Даниела Кавало, която заяви, че трябва да се намери компромисен вариант относно компенсациите.

„Нашите колеги не са отговорни за факта, че компанията не може да отговори на нарастващите резервации, тъй като нямаме възможност да произвеждаме превозните средства поради липсата на полупроводници“, посочва Кавало. „Ще се борим за частична компенсация“, добавя тя.

Единствено поточната линия, на която се сглобяват Tiguan, Touran и Seat Tarraco ще работи с всички налични смени, изтъкват от Volkswagen.

През ноември главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс намекна за съкращения на работните места, за да може концернът да остане конкурентоспособен срещу международни конкуренти като Tesla Inc. и да ускори своя преход към електрическа мобилност.

„Неизбежно е да коригираме нашия модел за смените, за да поддържаме конкурентоспособност и сигурни работни места в дългосрочен план“, коментира Гунар Килиан, член на борда на директорите, отговарящ за персонала. „За съжаление тази стъпка ще включва и съкращения на работната сила и загуба на компенсации за нощната смяна“, добавя той.

Volkswagen не очаква световният недостиг на полупроводници да отшуми окончателно преди края на тази година, въпреки че прогнозира леко разхлабване през второто полугодие, казва Мурат Аксел, ръководител на доставките, пред Automobilwoche.

По думите му налице са ясни структурни проблеми, на фона на които търсенето ще продължи да изпреварва предлагането в автомобилната индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още