Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Българските народни приказки се превръщат в обучителни проекти

Прoектът "Тинтири-минтири" учи на социално-емоционална интелигентност, посочи Екатерина Петрова от фондация "Таратанци"

Българските народни приказки се превръщат в обучителни проекти

Снимка: фондация "Таратанци" 

Екипът на фондация "Таратанци" започна образователна програма под слогана "Тинтири-минтири", в която българските народни приказки са превърнати в обучителни проекти. Организацията се стреми да популяризира българския фолклор със свои авторски методи – образователни програми за деца и възрастни. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Екатерина Петрова, съосновател на фондацията.

Още по темата

„Проектът сам по себе си е разделен в два формата. Единият е семеен, за семейна среда, а другият е учебен", поясни тя. „В учебният формат децата, чрез играта на героите, чрез случката, преминават през различни упражнения – научни, технологични. А при другия се стремим да развиваме социалните умения на децата в семейна среда“, посочи Петрова.

Тя разказа, че в семейния формат са включени 12 приказки, по една за всеки месец, като всяка една от тях задава различна житейска тема.

„Например, първата приказка в програмата е „Кон за кокошка“ и с нея изследваме темата за отговорностите вкъщи“, посочи тя.

Екатерина Петрова коментира, че програма е предвидена за деца от 7 до 11 години, но това не означава, че по-малки или по-големи деца не могат да се включат.

Според нея друг голям позитив на подобно занимание е, че семейството прекарва време заедно, далеч от екраните, а родителят успява да дискутира сериозни житейски теми с детето, които може би в друга ситуация няма да бъде възможно.

„От друга страна детето също би могло в процес на играта да сподели с родителя си някакви свои скрити страхове и мечти“, подчерта Петрова.

Учебният формат е разработен по метода STREAM (абревиатура за Science, Technology, Reading, Engineering, Arts & Maths). Там децата са в групи по 15, като в него освен житейското послание има и приключенски елемент.

„Например, в приказката „Хвъркатият кон“ има герой, който е цар с царски дворец. Първоначално децата започват да строят този царски дворец с подръчни материали и там разучаваме законите на архитектурата, какво ни е необходимо за дейността, кое къде да се постави“, разкри тънкости в иновативното обучение Екатерина Петрова.

Тя коментира важността на социално-емоционалната интелигентност при децата.

Следваща цел на организацията е да адаптират тези и още нови приказки в образователните програми в училище, които ще стимулират приключенския им дух, както и романи, първият от които е „Ян Бибиян“.

Как се учат стъпките на хора с графични фигури? Колко време е необходимо на децата да влязат в роля в интерактивната игра? Кои приказки са най-провокативни?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването "Смарт час" гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Здравният министър не изключва отмяна на COVID тестването за малките ученици