IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook отново се справи с очакванията на анализаторите

2,7 милиарда души използват поне едно приложение, собственост на мрежата - Facebook, Instagram, WhatsApp или Messenger - всеки месец

08:30 | 25.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Американската технологична компания Facebook Inc. все още добавя нови потребители и превишава прогнозите на анализаторите за продажбите на реклама, показвайки, че размерът и мощта на социалната мрежа досега са невъзпрепятствани от новите регулаторни ограничения и критиките към нейния бизнес модел.

В доклада за финансовия си отчет за второто тримесечие компанията обяви също, че Федералната търговска комисия, която по-рано в сряда обяви извънсъдебното уреждането на разследване относно практиките за защита на поверителността във Facebook, е открила официално антитръстово разследване на дейността ѝ. През юни агенцията получи юрисдикция над социалната мрежа, когато правителството на САЩ засили разследванията над най-големите технологични компании.

Facebook е въвлечена в постоянни кризи във връзка с изтичането на данни на потребителите, разпространението на насилствено или невярно съдържание в приложенията си, както и преглед на нейната мощ, с която влияе на обществения дискурс. Това явно не възпира рекламодателите, които се стичат по сайтовете на Facebook, за да постигнат широкото и прецизно таргетиране, което те предлагат. Въпреки че растежът в главното приложение на Facebook се забавя, компанията все още бързо добавя потребители към други активи и се е заела с проект, който обединява нейните платформи, създавайки още по-голяма мрежа. Общо 2,7 милиарда души използват поне едно приложение, собственост на Facebook - Facebook, Instagram, WhatsApp или Messenger - всеки месец.

„Въпреки ужасяващите заглавия от почти две години насам, тенденциите при използването остават силни“, казва пред Bloomberg Бенджамин Шахтер, анализатор в Macquarie. „Докато потребителите продължават да се стичат, смятаме, че и рекламодателите ще продължат да показват рекламите си“.

Базираната в Менло Парк,  Калифорния, компания, заяви, че приходите ѝ от продажби през второто тримесечие са нараснали с 28% до 16,9 млрд. долара, в сравнение със средната прогноза на анализатора от 16,5 млрд. долара. В изявление от сряда компанията съобщи, че 1,59 милиарда души се регистрират ежедневно в основната социална медийна услуга, в сравнение с 1,57 милиарда потребители, прогнозирани в проучване на Bloomberg.

Финансовите резултати бяха изнесени часове след обявяването на споразумение за 5 млрд. долара с Федералната търговска комисия - сделка, която не изисква компанията да променя начина, по който събира данни или използва лична информация за насочване на рекламата. Facebook заяви, че е заделила 2 млрд. долара през последния период, за да покрие остатъка от това споразумение, след като бе отделила 3 млрд. долара през предходното тримесечие.

Основната социална мрежа и нейните реклами в новинарския поток допринасят за по-голямата част от приходите на компанията, но приложението за споделяне на снимки Instagram, което има реклами в своята фото емисия и наскоро добавени инструменти за електронна търговия, се превръща във все по-значителна част от бизнеса. Бизнес моделите на Facebook за Messenger и WhatsApp, всеки с повече от 1 милиард потребители, са по-малко зрели.

Освен извънсъдебното споразумение с FTC, компанията заяви в сряда, че ще плати 100 милиона долара за разрешаване на обвинения на американската комисия по ценни книжа и борси, че е подвела инвеститорите за злоупотребата с лична информация. А Министерството на правосъдието на САЩ започна разследване на евентуални нарушения на антитръстовите правила от страна на Facebook и други големи технологични компании.

Имахме силно тримесечие и нашият бизнес и общество продължават да растат

С отчитане на разходите, заделени за споразумения и такси, свързани с данъците, Facebook заяви, че нетната печалба за второто тримесечие е 91 цента на акция. Изключвайки позициите, компанията каза, че печалбата е 1,99 долара на акция, което надвишава средната оценка от 1,88 долара на акция.

„Имахме силно тримесечие и нашият бизнес и общество продължават да растат“, заяви Марк Зукърбърг, съосновател и главен изпълнителен директор на Facebook. „Ние инвестираме в изграждането на по-силна защита на неприкосновеността на личния живот за всички и в предоставянето на ново преживяване за хората, които използват нашите услуги".

Оперативният марж на Facebook се понижи до 27%, тъй като разходите са нараснали до 12,26 млрд. долара от 7,37 млрд. долара преди една година, главно в резултат на еднократните ефекти. Компанията предупреди, че очаква разходите да се повишат в резултат на увеличените разходи за модериране на съдържанието и спазването на нормативната уредба, въпреки че компанията избегна разходите, за които през миналата година главният финансов директор Дейвид Уенър предупреди, че биха могли постепенно да изпилят маржовете.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 3% в следборсовата търговия, след като приключиха на ниво от 204,66 долара в Ню Йорк. Акциите на Facebook поскъпнаха с 56% от началото на годината.

Facebook се опита да запази иновациите въпреки регулаторния натиск. През юни компанията разкри планове за нова глобална криптовалута, наречена Libra, с която се надява да намали разходите за трансакции при международни преводи и да помогне за увеличаване на плащанията и търговията в приложенията на Facebook. Libra бързо привлече критика от страна на политици и регулатори, а изпълнителният директор Дейвид Маркъс свидетелства пред няколко комисии от Конгреса през миналата седмица във Вашингтон, за да обясни плановете на компанията. Facebook вече обещава да успокои всички регулатори, преди да пусне криптовалутата - процес, който може да отнеме известно време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още