Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook - следващата мощна централна банка?

Ако пусне дигитални пари, социалната мрежа ще затвори кръга на предлагане и ще направи Visa и Mastercard излишни

Facebook - следващата мощна централна банка?

Снимка: Ройтерс

Със своите 2,7 млрд. потребители Facebook може да подкрепи криптовалутата си с колкото други валути поиска и по този начин да се превърне в псевдо световна централна банка, коментира в своя публикация в Medium Ланс Инг, ангел инвеститор и предприемач.

Той цитира материал на The New York Times (NYT), според който Facebook ще изгради собствена криптовалута, която може да се ползва в WhatsApp, - компания, част от Facebook.

Ходът на Facebook очевидно е противопоставяне на заплахата от възникващите конкуренти Telegram и Signal. NYT вече писа, че тайните усилия на Facebook за изграждане на собствена криптовалута „са започнали през миналата година, след като Telegram набра финансиране за 1,7 млрд. долара, за да финансира проекта си за криптовалута".

Между Messenger, WhatsApp и Instagram, които се притежават от Facebook, има колективни 2,7 милиарда потребители. Ако Facebook реши да подкрепи стойността на собствената си цифрова монета с кошница от чуждестранни валути, то тя може потенциално да се превърне в най-голямата централна банка в света - защото това правят централните банки – печатат пари, за да подкрепят от икономиката на страната и валутните резерви.

Това не само ще бъде фундаментално развитие за световната икономика, но и ще превърне социалната мрежа в сериозна и бърза заплаха за съществуващите гиганти във финансовата индустрия.

Двете най-големи компании за кредитни карти в света са Visa и MasterCard. Те ни дават възможност да сключваме сделки, без да носим пари у себе си и след това те уреждат тези сделки с нашите банки.

Ако Facebook издаде своя собствена цифрова валута и всичките ѝ потребители имат мобилен портфейл във Facebook с монети на Facebook, тогава нуждата от кредитни карти ще се свива все повече и повече.

Просто е - правиш покупка онлайн, плащаш за нея с Facebook монети. Много приложения вече са интегрирали потребителското влизане с профили във Facebook. Е, плащането ще е просто още една крачка.

Представете си как си купувате лате в Starbucks, докосвате телефона си на касата, за да платите с Facebook монети вместо с Apple Pay или Google Wallet. Facebook определено ще предложи маркетингови стимули за потребителите, за да плащат те с мобилните си Facebook портфейли в момента на покупката. По този начин съществуващите мобилни портфейли ще трябва да се борят за пазарен дял.

Още по темата: Социални мрежи Facebook Inc

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (12)

   1| 2    
1
 
0
 
12
0pk до: ABBA
преди 2 месеца
Мчи то 100% от всички бизнеси така започват :D
Ама само единици стигат до мащаба на Марк. Пък и то неговата пара ще е по желание :]
0
 
0
 
11
abdul до: V.At.
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Майтап майтап.. ама родител 1, родител 2,... да ти *** номерата.
0
 
4
 
10
V.At. до: V.At.
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Хм. Странно защо *** държи на намаляване броя на думите в българския език. Дали думата "майка" ще се забрани тъй като някои лица я използват неправилно?
0
 
4
 
9
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Пътят към ада е постлан с добри намерения. Чудесното нещо да излъчваш на живо събитие се *** в демонстрация на убийства. Виртуалната валута на Фейса вероятно в най-добрия начин за пране на пари. А ако плащанията са публични като видеоматериала в начин за проследяване и изнудване.
За съжаление светът не се състои само от възпитани колежани. И ще следва извинение - това не го предвидихме.
1
 
5
 
8
ABBA до: 0pk
преди 2 месеца
Цъ!
Ако си гледал филма за Цуки-то,
отиде при едни костюмари и те му дадоха многото пари.
Който има парите, той мисли.
Цуки-то само маже на филията и от време на време дава и на китайката :)

Още от Социални мрежи
Социалните мрежи се сблъскаха с критика заради реклами на тютюневи продукти