Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook засилва сътрудничеството с AP в битката с фалшивите новини

Изборите за президент на САЩ през 2020 г. ще бъдат изпитание за новите усилия на социалната мрежа

Facebook засилва сътрудничеството с  AP в битката с фалшивите новини

Снимка: Ройтерс

Facebook Inc. заяви, че въвежда множество нови и разширени начини за овладяване разпространението на дезинформация в своите уебсайтове и приложения на фона на засиления глобален контрол върху действията на социалните мрежи по отношение на премахването на невярно и насилствено съдържание.

Компанията заяви в сряда, че информационна агенция Associated Press ще разшири ролята си като част от програмата за проверка на фактите от трета страна. Facebook също така ще намали обхвата на групи, които многократно споделят невярна информация, като например мнения на антиваксъри; ще направи администраторите на групи по-отговорни за нарушаване на стандартите за съдържание и ще позволява на хората да премахват публикации и коментари от Facebook групите дори след като вече не са членове.

От години мениджърите на Facebook поясняват, че изпитват неудобство при взимането на решение за това кое е вярно и невярно. Под натиска на критици и законодатели в САЩ и не само, особено след президентската кампания през 2016 г., социалната мрежа с 2 милиарда потребители промени алгоритмите си и добави човешки модератори за борбата с невярно, екстремно и насилствено съдържание.

„В световен мащаб просто няма достатъчно професионални специалисти за проверка на факти и, както и при всяко добро журналистическо разследване, проверката на фактите отнема време”, пише Гай Розън, вицепрезидент на Facebook, и Теса Лайонс, мениджър за новините, в блог пост. „Ще надграждаме тези проучвания, ще продължим да се консултираме с широк кръг от учени, експерти по проверка на фактите, журналисти, изследователи и организации от гражданското общество, за да разберем ползите и рисковете от идеи като тази“.

Въпреки че Facebook актуализира своите политики и усилия в тази посока, съдържанието, което нарушава стандартите на компанията, продължава да прелива. Съвсем наскоро социалната мрежа беше критикувана, че не е премахнала бързо видеото с масовата стрелба в Нова Зеландия, която бе предавана на живо в социалната мрежа от извършителя.

Изборите за президент на САЩ през 2020 г. ще бъдат изпитание за новите усилия, след като платформата бе използвана от тролове, свързани с Кремъл, в началото на гласуванията за президент и Конгрес през 2016 г. и 2018 г. Обхватът на проблемите е „огромен", вариращ от създадена за да подтисне избирателната активност дезинформация до сложна дейност, „опитваща се стратегически да манипулира дискурса на нашите платформи", пояснява Самид Чакрабарти, директор по управление на продуктите във Facebook.

Социалната мрежа се опитва да премахне фалшивите акаунти, управлявани от хора. „Най-голямата промяна от 2016 г. е, че настройваме системите за машинно обучение, за да можем да открием тези ръчно създадени фалшиви акаунти", казва Чакрабарти, добавяйки, че платформата премахва милиони акаунти - управлявани от ботове и хора, всеки ден.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
86% от енергията, която Facebook е ползвала през 2019 г., е възобновяема