Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Uniqlo планира да повиши цените на стоките си

Компанията посочва като причини по-високите разходи за материали и доставки

Uniqlo планира да повиши цените на стоките си

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Търговецът на модни стоки Uniqlo ще трябва да повиши цените на някои продукти заради по-високите разходи за материали и доставки, обяви собственикът на бранда, цитиран от Ройтерс.

Коментарите от Fast Retailing, която отчете близо 6% ръст на тримесечната оперативна печалба благодарение на силното представяне на чуждите пазари без Китай, бяха направени в момент, в който все повече японски фирми твърдят, че повече не могат да компенсират нараствашите разходи със затягане на коланите.

„Стигнахме до точка, в която нямаме друг избор, освен да вдигнем цените на някои продукти“, коментира главният финансов директор Такеши Оказаки през репортери в Токио, позовавайки се на слабостта на йената, която тласка нагоре цените на суровините и доставките.

Още по темата

Наскоро валутата достигна най-ниската си стойност от пет години спрямо долара.

Нежеланието на японските фирми да повишават цените – и заплатите – отдавна носи главоболия на политиците, които искат да видят добър цикъл на разходите, който да движи икономическия растеж, докато страната застарява и населението ѝ намалява.

Проучване на Ройтерс от ноември показва, че макар само 14% от японските фирми да са прехвърлили разходите към потребителите, други 40% планират да го направят.

И все пак Оказаки посочва, че увеличаването на цените не е лесен въпрос, особено за компания, която се конкурира ценово.

„Основната ни политика е да избягваме повишаването на цените максимално, тъй като разбираме, че нашите клиенти имат ясни очаквания за тях“, коментира той.

По-висока печалба

Оперативната печалба е нараснала с 5,6% до 119,4 млрд. йени (1,04 млрд. долара) през трите месеца, завършили на 30 ноември. Това надмина консенсусната прогноза на анализаторите за 102,6 млрд. йени по данни на Refinitiv.

Компанията запази прогнозата за ръст от 8,4% на оперативната печалба до 270 млрд. йени за фискалната година, която ще завърши през август.

Международният бизнес на Uniqlo отчете рекордни резултати за първото тримесечие, подкрепен от продажбите в Южна Азия, Северна Америка и Европа. Пандемията обаче натежа над резултатите в Китай, а топлото време в Япония оказа натиск върху продажбите на есенни и зимни дрехи.

Резултатът представлява обрат спрямо последните няколко години, когато Китай и Япония бяха големи двигатели на растежа на печалбата и приходите от продажби.

През октомври компанията заяви, че очаква постепенно възстановяване до нивата отпреди пандемията, докато ваксинациите бележат напредък, а тя навлиза все повече на китайския пазар.

Fast Retailing отвори голям магазин в Пекин през ноември. Това е третият толкова огромен магазин на компанията в континенталната част на Китай. Същевременно тя планира да отваря по още 100 търговски обекта в страната годишно.

Същевременно компанията отбеляза и рисковете от продължаващите забавяния в производството и логистиката, които засегнаха големите модни марки.

Цената на акциите на Fast Retailing се понижи с 9,5% от началото на годината, в сравнение с 1,1% спад на бенчмарка Nikkei 225.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Продажбите на часовници на Hublot и Bulgari надминаха нивата от 2019 г.