Серията от практични и ежедневни облекла на Fast Retailing Co. продължи да привлича ценящите стойността купувачи, чиито предпочитания се променят в разгара на коронавирусната пандемия. Това помогна на компанията, която е собственик на Uniqlo, да достигне почти рекордна печалба за първото тримесечие, пише Bloomberg.
Оперативната печалба е скочила с 23% до 113,1 млрд. йени (1,1 млрд. долара) за трите месеца, завършили на 30 ноември, сочи изявление на компанията. Сумата е над средната прогноза на анализаторите за 101,5 млрд. йени и е малко под рекордните тримесечни резултати на Fast Retailing от 113,9 млрд. йени отпреди две години. Въпреки това приходите за тримесечието са се свили с 0,6% до 619,8 млрд. йени.
Японският пазар се представя добре въпреки несигурността от пандемията, която доведе до ново извънредно положение в по-голямата част от страната. Серията от ежедневни и удобни облекла на компанията привлича по-съзнателните клиенти, което донесе до по-високи приходи от продажби в обектите на Uniqlo, отворени в Япония от поне година, за всеки един месец от тримесечието.
„Сега потребителите се сещат първо за Uniqlo, когато се нуждаят от дрехи, а това подкрепи приходите ни“, коментира главният финансов директор Такеши Оказаки по време на брифинг днес. „Но с разпространението на коронавируса, което засяга движението на хората в градовете, предстоят още предизвикателства“.
Оказаки допълва, че по-добрият продуктов микс, маркетингът и линиите в съвместно сътрудничество в Япония, като тези с дизайнера Джил Сандърс, са помогнали на продажбите. Онлайн приходите от продажби в Япония са скочили с 48% през тримесечието, като се равняват на 15% от общите приходи в страната.
Въпреки че годишната прогноза на Fast Retailing остава без промяна и компанията заяви, че скорошните случаи на Covid-19 остават притеснителни, тя очаква, че инерцията, която е набрала, ще се запази през първата половина на годината, благодарение на силните резултати на Uniqlo в Китай.
Бизнесът на компанията отразява етапите на пандемията в много страни. Места, където пандемията е под контрол, като континенталната част на Китай, Тайван и Виетнам, отчетоха по-високи резултати от очакваното, докато магазините в Северна Америка и Европа са силно засегнати.
Книжата на Fast Retailing завършиха търговията с рекорден връх днес, преди излизането на финансовия отчет, като повишиха стойността си с 1,7% в Токио.
Инвеститорите са по-добре настроени към акциите на Fast Retailing в сравнение с тези на други компании, които имат по-голямо присъствие на запад, като H&M и Inditex, която е собственик на Zara. Цената на акциите на японския гигант нарасна с 48% през последните 12 месеца, а пазарната капитализация на компанията се изкачи почти до нивото на Inditex.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим