Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стратегии

Кои са най-желаните от българските студенти работодатели за 2018 г.?

Ясно структурираната стажантска програма се оказва силен коз за спечелването на сърцата на младите надежди, показва Graduate Survey

Кои са най-желаните от българските студенти работодатели за 2018 г.?

Снимка: Getty Images News

Hewlett Packard Enterprise е най-желаният от студентите в България работодател за 2018 г., измествайки миналогодишния лидер Coca-Cola HBC Bulgaria АД, който сега е на второ място. Тройката се допълва от „Банка ДСК“ ЕАД, която преди година беше на четвърто място.

Това показва единственото по рода си проучване у нас Graduate Survey, проведено от ToTheTop Agency за втора поредна година, чиито медийни партньори са Investor.bg и Bloomberg TV Bulgaria.

ТОП 5 в своеобразната класация през тази година се допълва от „Нестле България“ и „Софарма“ АД.

В първата десетка влизат още Coca-Cola Hellenic Business Services Organization, HP Inc., SAP Bulgaria, Уникредит Булбанк и националният превозвач „България Ер“ АД.

Така се оказва, че предпочитаните от студентите сфери за бъдещо професионално развитие са свързани преди всичко с високите технологии, но също така и с банковия сектор. „България Ер“ АД е единственият представител на чисто транспортната индустрия в цялата класация.

Още по темата

Националното проучване измерва мнението на студентите за предпочитания от тях работодател, класирайки Топ 50 на най-желаните работодатели в България. Анализът отговаря и на някои основни въпроси като „Как се е формирало мнението на студентите за компанията?”, „Какво всъщност търсят в конкретната компания?”, "Каква е очакваната заплата?" и още ценна статистика в детайли.

И наистина - докато „гладът” за качествени кадри в България нараства, а безработицата спада плавно до 10-годишно дъно и до нива, достигнати за последно през декември 2008 г., студентите са все по-желаният нов заряд в бизнеса. В тази среда за българския бизнес става изключително важно да има яснота в предпочитанията на днешните студенти за това какво точно търсят по отношение на своето работно място. 

Очакванията на новото поколение за работна среда и начина на избор на кариера са теми, които не излизат от дневния ред сред професионалистите, опитващи се да ангажират най-активната и свежа част на пазара на труда, за да запълнят най-ценния си ресурс - човешкия.

Още по темата

В периода от 15 февруари до 15 май 2018 г. общо 7255 студенти от 51 български университета са попълнили онлайн анкетата на проучването и благодарение на тях се формира за втори път класацията на „Топ 50 най-предпочитани компании от студентите в България”. 

Информацията, която студентите попълват за това къде биха желали да работят, заедно с причините за това, е достъпна за работодатели под формата на подробен анализ. От него всяка компания може да разбере каква е публичната оценка за дейността ѝ като служител, заради която студентите я избират, и кои са нещата, които студентите не харесват. Така фирмите могат да насочат усилията си към преодоляване на недостатъците си и фокусиране върху правилните канали за комуникация, за да се превърнат в желан работодател и да успеят да привличат повече качествени млади кандидати.

Налице е силна паралелна връзка между „ясно структурирана стажантска програма” и отговора „със сигурност ще кандидатствам за свободна позиция в компанията”, показва обобщеният анализ от данните на Graduate Survey. Това беше факт и в миналогодишната анкета.

Така се оказва, че разработването на актуални стажантски програми е силен коз за работодателите. Чрез тях студентите създават своите впечатления, разбират ценностите на фирмата и дали могат да се адаптират към тях.
Основният проблем, който изниква като пропаст между най-амбициозните млади таланти и компании от различен мащаб и индустрия, е ниското ниво на информираност за „възможностите по позиции, които предлага тази компания”.

Това показва, че комуникационните канали на фирмите в България като цяло са слабо развити и дори да е отделен бюджет, то той не се изразходва ефективно за достигане до бъдещите звезди на организациите.

Като обобщени атрибути и причина за избора си, най-изразени са: "Уважавам и се възхищавам на компанията", "Компанията има ясна визия в развитието си" и "Има силно лидерство в екипа".

Проучването дава ясна насока и точки на фокус за българския бизнес, който има възможност да изпълни своята част, за да реши проблемите си с набиране на млади служители. Всичко това е и пряко свързано със задържането на кадри в България, както и с връщането на обучаващите се зад граница млади българи. 

Ето и как са класирани топ 50 на най-желаните компании в България за 2018 г. в сравнение и с Graduate Survey 2017.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
10
 
2
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
и като погледнем безпристрастно на нещата централите на 99% от тези фирми са в София. Тази централизация е пагубна за страната. Тази централизация е бич както за софиянци, така и за столичаните в повече. После да не реват шоповчетата защо цело село се е преместило в Софето :))
2
 
9
 
1
преди 6 месеца
Когато си отговорен към служителите си и предоставяш добри условия на труд като Бг ер естествено, че ще те изберат в топ 10.

Още от Стратегии
Близо 200 студенти от ВУЗФ получиха своите дипломи и положиха клетва като икономисти