Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Суровини

Великото китайско танкерно задръстване

Липсата на достатъчно място за съхранение и инфраструктура по пристанищата води до натрупване на кораби, които транспортират милиони барели петрол

Великото китайско танкерно задръстване

Снимка: Bloomberg L.P.

Натрупването на петролни танкери по китайското крайбрежие нараства и корабите чакат все по-дълго, за да бъдат разтоварени на фона на липсата на оншорно пространство за съхранение за закупените по-рано тази година количества суров петрол, съобщава Bloomberg.

Броят на петролните танкери, които чакат в китайски води, набъбва от началото на месеца с почти 200 кораба, според информацията за проследяване на плавателни съдове, събрана от Bloomberg и компанията Kpler. Вносът на суров петрол нараства до рекордни нива през май, като търсенето се възстановява след облекчаването на ограничителните мерки, свързани с коронавируса.

Още по темата

Задръстването илюстрира скокът на покупките от страна на китайските рафинерии, когато страната премахна блокировките, започвайки постепенно икономическо възстановяване. Надпреварата за евтин петрол обаче не е съобразена с капацитета на пристанищната инфраструктура и съоръженията за съхранение на суровината на фона на притока на товари от Близкия изток, Латинска Америка, Русия и Западна Африка. 

Търсенето на петрол в Китай бързо се възстанови от спадовете, породени от избухването на заразата, но все пак съществуват опасения за възможна втора вълна от инфекции след появата на нови случаи в Пекин. Очаква се китайският внос на суров петрол да се увеличи още този месец, като според Kpler доставките от чужбина могат да надхвърлят 14 млн. барела на ден. Това би било скок с над 20% от рекорда, поставен през май.

Най-малко 32 танкера чакат край китайските брегове, като на всеки кораб, пристигнал през май, са били необходими повече от четири седмици за разтоварване на целия товар поради ограниченото пространство. Това е значително повече време от 5-те дена, които са били необходими за разтоварване на танкер от времето преди пандемията.

Почти половината от чакащите танкери са от най-големите транспортни петролни плавателни съдове, докато останалите са с по-малки размери и съответно пренасят по-малки количества. Плавателните съдове се намират в пристанища, включително Циндао, Жъджао, Янтай, Тиендзин и Инкоу, според данни за проследяване на кораби и доклади на брокери.

Танкерът VLCC New Journey, който е заредил товар от Ангола в средата на април, е пристигнал в крайбрежието на Китай около 19 май. Предполага се, че корабът е успял да разтовари едва около половината от товара си, 1,9 млн. барела, в Жъджао на 2 юни заради ограниченото пространство за съхранение. Останалата част от товара ще бъде разтоварен на друг терминал по-късно този месец.

Въпреки че по-голямата част от входящия суров петрол е за китайските рафинерии, част от него е закупена от търговци, които миналия месец се опитаха да се възползват от ниските цени, коментират от ICIS. Петролът остава на склад, наблюдаван от Международната енергийна борса в Шанхай, което позволява на трейдърите да компенсират късите си позиции и да постигнат печалба, изтъкват от ICIS.

В своя пик печалбата на трейдърите за май достигна 7 долара за барел, но след това спредът нарасна до загуба от 2 долара за барел. Това направи търговията непривлекателна, като по-слабите покупки от страна на трейдърите ще помогнат да се реши проблемът със съхранението през следващия месец.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Суровини
Икономическата несигурност сви цените на петрола*