Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Китай спря от продажба приложението за споделени пътувания на Didi

Компанията е изправена и пред антитръстово разследване за антиконкурентно поведение

Китай спря от продажба приложението за споделени пътувания на Didi

Снимка: Gilles Sabrie/Bloombe

Китай нареди да бъде спряно от продажба мобилното приложение за споделени пътувания на компанията Didi заради незаконно събиране на лични данни на потребители. 

Необичайно бързото решение е взето само два дни, след като китайската агенция за киберсигурност обяви, че ще извърши проверка на компанията, за да защити националната сигурност и обществения интерес, пише Bloomberg.

Това стана само два дни след като Didi започна да предлага акциите си на Нюйоркската фондова борса.

Китайското управление на киберпространството съобщи днес, че е поискало от Didi да направи промени, за да се съобрази с националните правила за защита на личните данни. 

Още по темата

Забраната няма да засегне потребителите, които вече са изтеглили приложението.

В неделя компанията заяви в официалния си акаунт в социалните медии, че вече е спряла регистрацията на нови потребители от 3 юли и сега работи за коригиране на приложението си в съответствие с регулаторните изисквания. 

Според анализатори компанията, която предлага услуги за споделени пътувания в Китай и повече от 15 други държави, събира голямо количество данни от мобилни телефони в реално време. Основана през 2012 г., Didi вече е ставала обект на регулаторни разследвания от страна на китайските власти във връзка с безопасността и оперативния си лиценз.

Компанията също е изправена пред антитръстово разследване дали е използвала антиконкурентно поведение, за да прогони по-малките си съперници.

Дебютът на Didi в сряда беше най-големият листинг в САЩ от китайска компания от Alibaba Group Holding Ltd през 2014 г.

Didi имаше за цел да събере до 10 млрд. долара чрез IPO, за да оцени компанията на 100 млрд. долара. Инвеститорите обаче бяха критични към целта за оценка по време на срещи преди старта на сделката, което намали оценката.

Didi, която също е подкрепена от технологичните инвестиционни гиганти Alibaba, Tencent и Uber, е основана през 2012 г. от Ченг Уей като Didi Dache, приложение за таксиметрови превози.

По статията работиха: Евгения Маринова, автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
5G предизвика „смекчен хаос“ на американските летища