Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пекин започва проверка на Didi само два дни след IPO-то ѝ

Планиран е преглед на киберсигурността на компанията за споделени пътувания

Пекин започва проверка на Didi само два дни след IPO-то ѝ

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Цената на акциите на Didi спадна с повече от 9 на сто преди началото на търговията в петък сутринта, след като Китай, където е базирана компанията, обяви, че прави преглед на киберсигурността ѝ, пише CNBC.

Според китайски документи новите потребители няма да могат да се регистрират за услугата за споделено пътуване на Didi, докато тече процедурата.

Пекин предприе действия само два дни, след като Didi направи първично публично предлагане на Нюйоркската фондова борса. Акциите бяха на път да запишат ръст за пореден ден, след като приключиха борсовия ден в четвъртък с 16% повишение. Книжата на Didi бяха повишили стойността си с около 5% преди началото на сесията, преди Китай да обяви какво планира.

Още по темата

В изявление Didi посочи, че „напълно ще съдейства“ на властите по случая.

“Планираме да направим цялостна проверка на рисковете за киберсигурността и непрекъснато да подобряваме нашите системи за киберсигурност и технологичния ни капацитет“, коментира говорител на компанията.

Новините от Китай отразяват и по-мащабните действия на регулаторите срещу технологичните компании, базирани там, които доскоро бяха слабо регулирани. През юни Ройтерс писа, че китайски регулатори разследват Didi за нарушения на антимонополното законодателство.

Миналата есен IPO-то на Ant Group в Шанхай и Хонконг беше отменено, след като китайски регулатори се намесиха и извикаха на разпит лидерите на компанията, включително председателя ѝ Джак Ма. През април Alibaba беше глобена 2,8 млрд. долара, защото злоупотребява с пазарната си доминация.

В проспекта за първичното си публично предлагане Didi предупреди, че се е срещнала с регулаторите по-рано тази година, заедно с няколко китайски интернет компании. Фирмата за споделени пътувания заяви, че може да бъде обект на наказания, тъй като регулаторите може да не са доволни от резултатите от инспекцията.

Основаната през 2012 г. Didi заяви, че има 493 млн. активни клиенти годишно и средно 41 млн. дневни трансакции. През 2018 г. тя започна експанзия в чужбина, а вече оперира в 14 държави отвъд Китай.

В допълнение към традиционния си бизнес със споделени пътувания, Didi инвестира значително и в превръщането на автономните таксита в реалност.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Spotify привлече повече абонати от очакваното през третото тримесечие