Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

ЕК взима под лупа и рекламния бизнес на Google

Разследването на ЕС засилва контрола върху водещата роля на Google в посредничеството на цифрови реклами в интернет

ЕК взима под лупа и рекламния бизнес на Google

Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

Европейската комисия започна официално антитръстово производство, за да установи дали Google е нарушил правилата на ЕС за конкуренцията, като предпочита да ползва свои собствени услуги за онлайн рекламни технологии (така наречената Ad Tech) за сметка на конкурентни доставчици на рекламни технологии, рекламодатели и онлайн издатели. Като част от официалната процедура по разследване ЕК по-специално ще разглежда дали Google нарушава конкуренцията, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни за рекламиране в уебсайтове и в приложения и като запазва тези данни за собствена употреба.

Разследването, което се провежда неформално поне от 2019 г., ще разгледа широк спектър от потенциални антиконкурентни бизнес практики около Alphabet Inc. и споделянето на потребителски данни с рекламодатели през уебсайтове и мобилни приложения - една от най-новите области на антитръстовия контрол за компанията.

Още по темата

Някои от разследванията на ЕС ще обхванат част от основата на дело, заведено през миналата година срещу Google от група американски щати, водени от Тексас. Тук се включва например твърдението, че Google предпочита своите инструменти за закупуване на реклами в рекламните търгове, които провежда.

Но разследването на ЕС ще обхване и оплаквания, които все още не са били предмет на официални запитвания в големите държави, включително предполагаемото изключване от страна на Google на конкуренти от посредничеството при покупки на реклами в собствения на Google видео сайт YouTube. 

„Услугите за онлайн реклама са от съществено значение за Google и издателите – в битката им да извличат  пари от своите онлайн услуги. Google събира данни за целенасочена реклама, продава рекламно пространство и действа като онлайн рекламен брокер. Това означава, че компанията е представена на почти всички нива от веригата на стойността на онлайн рекламата. Подозираме, че Google може да е затруднил конкурентните онлайн рекламни услуги да се конкурират в пространството на рекламните технологии“, казва изпълнителният вицепрезидент на ЕК Маргрете Вестагер, отговаряща за политиката на конкуренцията.

Разследването на ЕС проучва и плановете на Google да блокира определени видове технологии за проследяване на потребители на своите платформи, като браузъра Chrome и мобилната операционна система Android. Ограничаването на такова проследяване отговаря поне отчасти на натиска от страна на регулаторите и активистите, но предизвика антитръстови жалби от конкуренти в индустрията за рекламни технологии.

„Услугите за онлайн реклама са в основата на това как Google и издателите осигуряват приходи от своите онлайн услуги“, каза Маргрете Вестагер. „Загрижени сме, че Google затруднява конкурентните онлайн рекламни услуги да се конкурират в т. нар. Ad Tech“. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Байдън: Кибератаките могат да предизвикат „истинска“ война