Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Salesforce купува софтуерния производител Slack за 27,7 млрд. долара

Сделката се очаква да приключи до края на юли, а цената представлява премия от 55% спрямо цената на Slack на 24 ноември

Salesforce купува софтуерния производител Slack за 27,7 млрд. долара

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Salesforce.com Inc. сключи сделка за закупуването на Slack Technologies Inc. за 27,7 млрд. долара в брой и акции, давайки на корпоративния софтуерен гигант популярна платформа за комуникация на работното място в една от най-големите технологични сделки за годината.

Сделката, най-голямото придобиване в историята на Salesforce, се очаква да приключи до края на юли, се казва в изявление от базираната в Сан Франциско компания. Инвеститорите в Slack ще получат 26,78 долара за всеки дял на компанията, както и 0,0776 дял от Salesforce - представляващи 55% премия спрямо цената на Slack на 24 ноември, ден преди първите статии за преговорите за сделки между компаниите.

Главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф е организирал повече от 60 придобивания за 21 години, превръщайки компанията си от избухването на ерата на dot-com балона до титан в облачните изчисления.

Сделката за Slack ще даде на Salesforce, лидер в програмите за управление на взаимоотношенията с клиенти, ново оръжие за атаката срещу Microsoft Corp. Продуктът на Microsoft - Teams, който предлага чат възможности на работното място, инструменти за автоматизация и хостинг на видеоконференции, е основен конкурент на Slack. 

Още по темата

„Заедно Salesforce и Slack ще оформят бъдещето на корпоративния софтуер и ще трансформират начина, по който всички работят в изцяло дигиталния свят, работещ отвсякъде“, казва Бениоф в изявлението си. Стюарт Бътърфийлд, съосновател и главен изпълнителен директор на Slack, ще продължи да ръководи бизнеса като звено на Salesforce, когато сделката приключи. Той казва, че е развълнуван да се присъедини към компанията, която предизвика облачната революция.

„Възможността, която виждаме заедно, е огромна“, каза Бътърфийлд в изявлението. „Това е най-стратегическата комбинация в историята на софтуера и нямам търпение да започна“.

Акциите на Salesforce поевтиняха с около 4% в разширената сесия до ниво от 241,35 долара. Акциите са поскъпнали с 48% тази година. Акциите на Slack бяха малко променени след затварянето на сесията на ниво от 43,84 долара.

Salesforce, сред първите от бързо развиващите се компании за облачен софтуер, когато стана публична компания през 2004 г., се стреми да генерира годишни увеличения на приходите с повече от 25%. Slack, който се очаква да увеличи продажбите си с почти 40% до 877 млн. долара през тази фискална година, може да помогне за това усилие.

Slack, стартирана през 2013 г., стана публична чрез директно листване през 2019 г. Bloomberg News и други публикации съобщават, че компании, включително Amazon.com Inc., Microsoft и Google на Alphabet Inc. са проявявали интерес да придобият Slack, когато тя е била частна компания.

Още по темата


Бениоф от години се насочва към придобиванията, за да поддържа продуктовата си гама свежа. Той е определил годишна цел за приходи от 35 млрд. долара за Salesforce до фискалната 2024 година, в сравнение със 17 млрд. долара през фискалната 2020 година.

Компанията придоби аналитичната фирма Tableau Software Inc. в сделка с акции на стойност 15,3 мрлд. долара през миналата година, която бе най-голямото в историята на Salesforce придобиване по това време. Година по-рано, през 2018 г., Бениоф купи MuleSoft Inc. за 6,5 млрд. долара.

Бениоф, който само преди три месеца заяви, че не предвижда да прави каквито и да било придобивания предвид икономическата среда, похвали главния оперативен директор Брет Тейлър за организацията на сделката с Бътърфийлд.

„Това, което е много вълнуващо, е тази визия, която Стюарт и Брет са събрали заедно“, каза той в конферентен разговор. „Това е уау“.

Тейлър, който продаде своята компания за софтуер за производителност Quip на Salesforce през 2016 г., заяви, че Slack ще бъде дълбоко интегрирана със софтуерния пакет на производителя на приложения, за да помогне на служителите на своите клиенти.

„Наистина става дума за улесняване на този изцяло цифров свят, работещ отвсякъде, за да се даде възможност на екипите да продават, да се даде възможност на хората в контактния център да работят заедно по даден случай, независимо дали а в една и съща сграда, да се даде възможност на търговците да планират кампания“, каза Тейлър.

Отделно от обявяването на сделката Salesforce прогнозира, че приходите на Salesforce ще нараснат с около 17% през текущия период до 5,675 млрд. долара. Това ще бъде най-бавният годишен ръст на продажбите за тримесечие от 11 години за производителя на софтуер, показват данни, събрани от Bloomberg.

Печалбата, с изключение на някои позиции, ще бъде в диапазона между 73 до 74 цента в периода, приключващ през януари, като по този начин няма да отговори на прогнозите на анализаторите за 86 цента.

Продажбите са се покачили с 20% до 5,42 млрд. долара през третото фискално тримесечие, приключило на 31 октомври, се казва в изявление на компанията. Печалбата, с изключение на някои елементи, е 1,74 долара на акция, в сравнение със средната оценка на анализаторите за 75 цента.

Компанията също така заяви, че главният финансов директор Марк Хокинс ще се пенсионира на 31 януари и ще бъде заменен от Ейми Уивър, понастоящем президент и главен юридически директор. Хокинс ще остане съветник до октомври 2021 г., казва Salesforce.

Преминаването към Salesforce ще отбележи нова ера за Slack, технологичен новатор с високата цел да се опита да замени необходимостта от бизнес имейли. Облачният софтуерен гигант може да е в състояние да продаде продукта за чат на Slack на съществуващи клиенти по целия свят, което ще го направи още по-популярен.

През март Slack заяви, че е достигнала до 12,5 милиона потребители, които са били свързани едновременно на неговата платформа – все по-важно, докато корпоративните служители работеха от вкъщи по време на първата фаза на пандемията на коронавируса. Slack увеличи приходите в разгара на Covid-19, но фактурите на компанията са били за по-ниски суми поради нестабилното търсене от страна на малки и средни клиенти.

Междувременно използването на Microsoft Teams скочи по време на пандемията, а  Slack имаше проблеми с бизнес тактиката си. През юли Slack се оплака пред Европейския съюз, че Microsoft е нарушила антитръстовото законодателство и трябва да бъде разследвана.

„Microsoft незаконно обвърза своя продукт Teams с доминиращия на пазара пакет за производителност на Office, принудително го инсталира за милиони, блокира премахването му и скрива истинските разходи за корпоративните клиенти“, заяви тогава Slack в изявление.

Макар че бордовете на двете компании одобриха сделката, Slack ще трябва да плати на Salesforce 900 млн. долара, ако директорите на Slack променят препоръката си или се откажат да приемат „превъзходното предложение“, става ясно от подадените до регулаторите документи.

Bank of America Corp. е наета за финансов съветник на Salesforce. Qatalyst Partners и Goldman Sachs Group Inc. съветват Slack.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Защо проектът на Google за интернет балоните се спукa?