Усилията на главния изпълнителен директор на Salesforce.com Марк Бениоф да купи Slack Technologies, която е оценена на 17 млрд. долара, а това би било най-голямото придобиване в историята на компанията му до този момент, позиционира Salesforce на път към конкурирането с Microsoft в ключови области, пише Wall Street Journal.
От години Salesforce се развива успешно като нишов доставчик на бизнес софтуер. Сега компанията води напреднали преговори за придобиването на Slack. Потенциалното сливане предполага, че Бениоф, който се позиционира като популярен глас на американския бизнес, поставя на мушка своя дългогодишен конкурент и най-голям играч в индустрията Microsoft, твърдят някои анализатори.
Сделката, която все още може да пропадне, би подкрепила амбициите на Salesforce да се превърне в ключова софтуерна платформа, която бизнес клиентите да използват за всичко – от анализ на данни до управление на отношенията с клиентите и дори за ежедневна комуникация.
Пандемията даде тласък на усилията на Salesforce. Когато Covid-19 се появи и започна да се разпространява бързо, Бениоф побърза да пусне Work.com – пакет от приложения, които компаниите могат да използват за проследяване на контактите, за проверка на психичното здраве и за промени в графика.
Сделката за Slack може да засили конкуренцията между Salesforce и Microsoft. Преди около пет години Microsoft води преговори за придобиването на Salesforce, но сделката се провали заради неразбирателство за цената. Salesforce пък загуби от Microsoft през 2016 г., когато двете се надпреварваха коя да купи LinkedIn. Salesforce отговори, като призова регулаторите да разгледат сделката заради антитръстови въпроси, но регулаторите все пак одобриха споразумението.
Покупката на Slack, която Microsoft някога се опита да придобие, може да е известно отмъщение за Бениоф.
След като се провали с придобиването на Slack, през 2016 г. Microsoft пусна собствен инструмент за съвместна работа, наречен Teams, което допълнително засили конкуренцията между двете компании.
„Те искат да ни убият“, коментира главният изпълнителен директор на Slack Стюарт Бътърфийлд пред WSJ по-рано през същата година. През тогавашното лято Slack изпрати жалба до Европейската комисия за предполагаемо неконкурентно поведение от страна на Microsoft, която беше обвинена, че използва доминантната си позиция, за да даде тласък на Teams.
Slack “разширява отпечатъка на това, което преследва Salesforce”, коментира анализаторът на Jefferies Брент Тил. „Не всеки използва система за продажби, но всеки може да използва опции за съвместна работа. Красотата на Slack и Teams е, че докосват всичко вътре в компаниите“.
Бениоф има богата история в сключването на сделки, след като съоснова Salesforce преди 21 г. и я превърна в една от най-успешните компании в областта. Миналата година Salesforce завърши най-голямото си придобиване до момента – тя плати около 15 млрд. долара в акции за платформата за анализ на данни Tableau Software.
преди 4 години ако във всеки един от 257-те града на България , по трима-четирима бай гошовци чакат веднъж - два - три пъти месечно да им продаваш разлини неща , и ти е писнало да си търсиш постоянно нископлатен и честен персонал в търговският отдел ... то това е софтуер за такива случаи ... :)))p.s. абе трябва и приличен марж да имаш , даже и май трима-четирима бай гошовци на град няма да ти стигнат , повечко ще трябва . ей са се зачетох колко стига средномесечна такса при тях при обемна работа ... май няма в твоя случай с нищо да ти помогне ... :)))иначе , мобилна crm система ... б***хти кинтите въртят $17млрд ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не и познавам тия софтуери , нито Slack , нито Teams , какво правят, как подобряват продажбите ? Дали в Българските условия са приложими ? Когато продаваме нещо на бай Гошо от гр.Симитли - дали сотуера на Slack ще ни влезе в употреба.Нека който знае, да разкаже повече за тези софтуери. отговор Сигнализирай за неуместен коментар