Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Ричърд Брансън поиска държавна помощ за Virgin Atlantic

Ще направим всичко възможно, така че авиокомпанията да продължи да работи, но ще ни е нужна правителствена подкрепа, твърди милиардерът

Ричърд Брансън поиска държавна помощ за Virgin Atlantic

Снимка: Bloomberg

Той не е мъж на тихите думи - дори и по време на криза: Предвид заплахата, породена от пандемията на коронавируса, британският милиардер Ричард Брансън публично поиска държавна подкрепа за авиокомпанията си Virgin Atlantic.
Той и неговият екип "правят всичко възможно, за да поддържат живота на авиокомпанията", казва 69-годишният британец в скорошна публикация в личния си блог, „но предвид голямата несигурност в туристическата индустрия се нуждаем от държавна подкрепа".

През март компанията му поиска от държавата спешно финансиране в допълнение към пакета, предоставен за всички британски компании, но все още не е постигната сделка.

„Ще направим всичко възможно, така че авиокомпанията да продължи да работи, но ще ни е нужна правителствена подкрепа, за да постигнем това, изправени пред голямата несигурност около пътуванията днес и без да знаем колко дълго ще останат на земята самолетите", заявява Брансън в обръщение до персонала, публикувано в блога.

Помощта ще бъде под формата на търговски заем, няма да бъдат безплатни пари, и авиокомпанията ще ги върне, допълва той.

Още по темата


Virgin Atlantic, чиято централа е във Великобритания, е 51 процента собственост на Virgin Group на Брансън и 49 процента - на американската авиокомпания Delta, припомня Ройтерс. 

Брансън основава авиокомпанията преди 36 години, а сега тя е крайъгълен камък на империята му, която вече включва множество компании - от фитнес зали до мобилни оператори и космическата компания Virgin Galactic. Състоянието на британеца се оценява на над 5 млрд. евро, а той се счита за седмия по богатство човек във Великобритания.

Сянка над целия бранш

Едва преди няколко дни индустриалната асоциация IATA предупреди, че авиокомпаниите са изправени пред "катастрофална" ситуация: Според прогнозите се очаква тази година приходите от пътнически трафик да намалят с 314 милиарда долара, или 55 процента. „С други думи: Половината от нашите приходи изчезнаха“, заяви лидерът на асоциацията Александър де Жуниак. 

 

Само през второто тримесечие авиокомпаниите могат да изгорят 61 милиарда долара в брой чрез извеждане от експлоатация на флотите си. „Много авиокомпании няма да оцелеят без помощ“, предупреди де Жуниак. И затова не само Брансън е силно разтревожен: ръководителите на други авиокомпании също изразиха безпокойство.

Например ръководителят на Easyjet Йохан Лундгрен, който предупреди: „Става въпрос за оцеляването на индустрията". Easyjet се възползва от мерки на правителството на Обединеното кралство, за да помогне на предприятията, засегнати от кризата: Механизмът за корпоративно финансиране (CCFF), който дава на бизнеса достъп до заеми.

 

Империя от 70 000 работни места

Брансън иска нещо подобно за своята авиокомпания - но според съобщения в медиите британското правителство е скептично настроено. Брансън заяви, че не става въпрос за „безплатни пари“, а за заем, който авиокомпанията му ще изплати.

"Факт е, че в тази напълно нова кризисна ситуация много авиокомпании по света ще се нуждаят от правителствена помощ и много от тях вече са получили тази помощ“. Той и другите мениджъри са работили ден и нощ, за да запазят възможно най-много от над 70 000 работни места в неговата империя.

Брансън отхвърли твърденията, че е инвестирал твърде малко от собствените си активи: „Виждал съм много коментари относно активите си - но това се основава на стойността на предикризисните операции на Virgin в световен мащаб“, каза той. Това не „са пари, които са в банкова сметка и които са свободно достъпни". Значителна част от корпоративните печалби на Virgin Group никога не са били изтеглени от компанията през годините, а са реинвестирани, твърди той.

„Предизвикателството е, че не влизат пари, а изтичат - много“. Миналия месец той беше обещал четвърт милиард долара за осигуряване на работни места „и това вероятно е само началото“.

 

Клиенти на Virgin Atlantic, включително производителя на самолети Airbus SE, производителя на двигатели Rolls-Royce Holdings Plc и летищните оператори Heathrow Ltd. и Manchester Airports Group, са писали на правителството, казвайки колко важна е Virgin Atlantic за техния бизнес. Брансън също така заявява в писмото си, че евентуален колапс ще отстрани главния конкурент на British Airways, което ще повиши цените.

Положението на Virgin Australia е още по-критично, като в края на 2019 г. дълговете ѝ са за над 5 милиарда австралийски долара (3,2 млрд. долара).

Брансън вече притежава само 10% дял в превозвача, базиран в Бризбейн, в сравнение с 51% от Virgin Atlantic. Etihad Airways, Singapore Airlines, Nanshan Group и HNA Group имат дялове от около 20%.

Virgin Australia поиска от правителството заем от 1,4 милиарда австралийски долара, конвертируем в собствен капитал, за да се справи с кризата. Той се конкурира на онова, което е по същество пазар за двама играчи, доминиран от Qantas Airways Ltd., и не е реализирал годишна печалба в продължение на седем години. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (14)

   1| 2    
0
 
0
 
14
khao до: julian12
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
пак ли си говориш сам със себе си миячо прподнал ... ти аок беше чел, щеше да си намериш работа тук, *** черна!
0
 
2
 
13
преди 4 месеца
Именно щото Бритиш Еър Уейс е частично държавна, няма да помогнат на Върджин.
На пазара в УК има и други компании, няма да стане монопол.
Да пусне част от пакета акции на пазара, арабите може да си купят, така става, не дайте ми заем, аз съм голям работодател.
В момента плаща само паркинг на самолетите, не е много, ще плати от девидентите и от печалбата на фирмата.
Те Томас Кук не спасиха, тоя *** ще спасяват.
След още месец ще искочат други ревящи за спасение -йок.
Държавата има държавата има държавни фирми, социални услуги и служители да обезпечава, това не е фалиралия САЩ.
0
 
3
 
12
преди 4 месеца
Ако фалира, работниците ще си намерят друга работа, да не би да трябва да работят там до живот ???
Той си е пуснал всички работници в НЕПЛАТЕНА до юни и без това (беше първи).
Като иска заем, компанията да заложи активи и да поискат заем от банка.Просто е.
Дължавата не иска да одържавява всяка частна фирма.Тя си има Бритиш Еървейс.
Нястото на Върджин, би се заело от друга фирма, така както се появи Ийзи Джет, Райън Еър, Виз Еър.Къв е проблема ?
Това със извиването на ръце, трябва да престане.
Самата Бритиш купи една испанска нискотарифна - Клик Еър, мисля, за Испания.
Луфтфанза си направи нискобюджетна Герман Уинг, мисля.
Така, че, никой няма да го заболи за Брансън.
Ако вундеркинда Ричард, беше инвестирал във Върджин Геймс (игри) или Върджин Дейта Клаудс (data clouds), сега нямаше да реве.
1
 
2
 
11
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Не всичко е проста математика, плюс и минус, в икономиката! Има и висша математика? Трябва да има и конкуренция! Иначе идват монополите! Помислете за цената на бензина в България и цената на петрола? Отрицателна в САЩ, според предната статия. Ако ги нямаше ниско тарифните полети Дали щяхме да ходим в чужбина? Висш пилотаж.
1
 
2
 
10
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Не всичко е проста математика, плюс и минус, в икономиката! Има и висша математика? Трябва да има и конкуренция! Иначе идват монополите! Помислете за цената на бензина в България и цената на петрола? Отрицателна в САЩ, според предната статия. Ако ги нямаше ниско тарифните полети Дали щяхме да ходим в чужбина? Висш пилотаж.

Още от Zoom
Най-богатите в Монако устояват на COVID бурята