IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Магистрала "Хемус" ще се строи по по-икономичен проект

Махаме тунели и виадукти, обясни Лиляна Павлова

12:57 | 25.03.16 г. 23
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Участъкът от магистрала „Хемус“, чието строителство не можа да тръгне, защото правителството прекрати процедурата след избора изпълнители, ще се строи. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Припомняме, че заради съмнения за проведените търгове управляващите спряха редица големи поръчки, включително за строителство на 60 км „Хемус“ в участъка от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. Междувременно Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която проведе търга за строителството на магистралата, е в процедура на закриване и сливане с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Официалният мотив, с който управляващите спряха проведения търг, са недостатъчно средства за участъка в оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Пътната агенция отново ще обяви търгове, но този път 60-те км ще бъдат разделени не на два, а на четири лота, обясни министърът. Трасето ще бъде препроектирано, и за да се спестят пари ще бъдат орязани проектираните два тунела и два виадукта. Така ще бъдат спестени около 150 млн. лв. 

Предвижда се да бъде намалена и проектната скорост за автомобилите от 140 км/ч до до 120 км/ч и това ще позволи изменение на трасето. При по-високата скорост се изисква право трасе с възможно най-малко криви и виражи. Ще бъде намалена и разделителната ивица между платната.

Най-късно през юни пътната агенция ще обяви търг по новия Закон за обществените поръчки за първия участък – 10 км от Ябланица до Боаза, обясни Павлова. Паралелно агенцията ще възложи препроектирането на останалите три участъка, всеки по 15-17 км, до разклона Плевен – Ловеч, където сега са заложени сложните съоръжения. Именно с тях Павлова обясни на депутатите защо трасето е толкова скъпо. Така ще се намали значително стойността на поръчката, каза тя.

Ще има изменение на оценката за въздействие на околната среда и за тези участъци също ще има търг за избор на изпълнител. Тепърва ще се изясни дали кандидатите ще се конкурират с  икономически най-изгодна оферта или най-ниска цена.

На въпрос за разширението на път ІІ-86 Пловдив - Асеновград регионалният министър заяви, че проектът е приоритетен и е завършен. В ход е процедурата по отчуждаването на 42 имота. За тези имоти са заведени 37 дела от собственици, но по част от делата те не са се явили и законът позволява да се преведат дължимите суми на областния управител.

Агенцията "Пътна инфраструктура" е подала проекта за финансиране по програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. В момента тече оценката на проектното предложение. Индикативната стойност е 22 млн. лв., предвидени за финансиране по програмата. Докато върви процедурата по оценка на проекта, пътната агенция подготвя тръжната документация за избор на изпълнител

„Ако няма обжалване, в края на лятото или през есента на тази година може да започне строителството“, смята Лиляна Павлова. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:02 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

13
rate up comment 34 rate down comment 4
stanislavr
преди 8 години
Ами направете един референдум и Северна България да минаваме към Румъния. По-ниски ставки на ДДС, по-добро медицински обслужване и понеже се борят някак с корупцията, началниците на банкянския умник ще им дадат пари и за магистрала. Вие си стойте в София с бандата на Боко 2, ама ще ядете жълти павета. Аман от столичани в повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 19 rate down comment 1
Иван М.
преди 8 години
Пич, ти сериозно ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 32 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 8 години
Хвала на такива българи! Ти си истински евроатлантически капиталист! България ще пребъде с поколение като вашето! Ура!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 9 rate down comment 9
Mavi Goz
преди 8 години
А пари наистина май няма, защото парите в България са или от европейски фондове по оперативни програми, а магистрала Хемус за момента не се финансера от тях (финансира се Струма), или от заеми, които тегли правителството, ама те за кое по-напред...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 38
Repoman
преди 8 години
Ами за какво ми е? Аз съм столичанин, и като такъв всички пътища водят на юг, само един на север към Дунав мост 2 дето си го построихме да ни е по-близо. Кой ти ходи до Русе или Варна, там си е провинция, магистрала не им трябва, може да им се направи някакво скоростно пътче, да имат и те нещо. До морето си имаме магистрала, Тракия. Остана Струма да се завърши както трябва, да е голяма и хубава, за да ходим на море в Гърция лятно време.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 18 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 8 години
Тя май и северна България не ни трябва... хахаха...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 26 rate down comment 1
AGD
преди 8 години
Човече, как да не трябва???Ти къде живеш???И тази трябва и тази за Калотина и тази до Русе и тази от Варна до Бургас и ако може до Видин и сме готови :)А пари има за всички...само по-скеомно с кражбите моля :)И ако може всички да са построени до 2023 ще най добре, че после ще се мре ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 39
Repoman
преди 8 години
Пари има, не е вярно ченяма, но това не означава че трябва да се наливат в *** проекти. По-добре е да се направи големия тунел за милиард на Струма за да ни е по-удобно, отколкото подобни суми да се наливат за някаква магистрала в провинцията, която ако не знаете е в северна България, т.е. не ни трябва. Така че правилно са решили да им направят някакъв път на хората там да си джиткат, а магистралите да са за нас в столицата, като Струма да е с голям и хубав тунел.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 17 rate down comment 2
AGD
преди 8 години
Аз мисля, че когато се прави магистрала тя се прави за години напред, прави се с визия за развитие и в тези случаи не се пестят пари от ограничения и спестяване на тунели и виадукти а се мисли и залага как ще се разшири в бъдеще когато трафика стане по-голям. Винаги икономията е майка на мизерията във времето. Имаме пример...ОГЛЕДАЙТЕ СЕ!И последно, за тези на които си мислят, че няма пари...пари има по света много, лошото е, че хората като инвестират смятат какво получават а не какво им крадат. Затова няма инвеститори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 38 rate down comment 2
AGD
преди 8 години
Аз мисля, че когато се прави магистрала тя се прави за години напред, прави се с визия за развитие и в тези случаи не се пестят пари от ограничения и спестяване на тунели и виадукти а се мисли и залага как ще се разшири в бъдеще когато трафика стане по-голям. Винаги икономията е майка на мизерията във времето. Имаме пример...ОГЛЕДАЙТЕ СЕ!И последно, за тези на които си мислят, че няма пари...пари има по света много, лошото е, че хората като инвестират смятат какво получават а не какво им крадат. Затова няма инвеститори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още