IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Магистрала "Хемус" ще се строи по по-икономичен проект

Махаме тунели и виадукти, обясни Лиляна Павлова

12:57 | 25.03.16 г. 23
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Участъкът от магистрала „Хемус“, чието строителство не можа да тръгне, защото правителството прекрати процедурата след избора изпълнители, ще се строи. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Припомняме, че заради съмнения за проведените търгове управляващите спряха редица големи поръчки, включително за строителство на 60 км „Хемус“ в участъка от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. Междувременно Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която проведе търга за строителството на магистралата, е в процедура на закриване и сливане с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Официалният мотив, с който управляващите спряха проведения търг, са недостатъчно средства за участъка в оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Пътната агенция отново ще обяви търгове, но този път 60-те км ще бъдат разделени не на два, а на четири лота, обясни министърът. Трасето ще бъде препроектирано, и за да се спестят пари ще бъдат орязани проектираните два тунела и два виадукта. Така ще бъдат спестени около 150 млн. лв. 

Предвижда се да бъде намалена и проектната скорост за автомобилите от 140 км/ч до до 120 км/ч и това ще позволи изменение на трасето. При по-високата скорост се изисква право трасе с възможно най-малко криви и виражи. Ще бъде намалена и разделителната ивица между платната.

Най-късно през юни пътната агенция ще обяви търг по новия Закон за обществените поръчки за първия участък – 10 км от Ябланица до Боаза, обясни Павлова. Паралелно агенцията ще възложи препроектирането на останалите три участъка, всеки по 15-17 км, до разклона Плевен – Ловеч, където сега са заложени сложните съоръжения. Именно с тях Павлова обясни на депутатите защо трасето е толкова скъпо. Така ще се намали значително стойността на поръчката, каза тя.

Ще има изменение на оценката за въздействие на околната среда и за тези участъци също ще има търг за избор на изпълнител. Тепърва ще се изясни дали кандидатите ще се конкурират с  икономически най-изгодна оферта или най-ниска цена.

На въпрос за разширението на път ІІ-86 Пловдив - Асеновград регионалният министър заяви, че проектът е приоритетен и е завършен. В ход е процедурата по отчуждаването на 42 имота. За тези имоти са заведени 37 дела от собственици, но по част от делата те не са се явили и законът позволява да се преведат дължимите суми на областния управител.

Агенцията "Пътна инфраструктура" е подала проекта за финансиране по програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. В момента тече оценката на проектното предложение. Индикативната стойност е 22 млн. лв., предвидени за финансиране по програмата. Докато върви процедурата по оценка на проекта, пътната агенция подготвя тръжната документация за избор на изпълнител

„Ако няма обжалване, в края на лятото или през есента на тази година може да започне строителството“, смята Лиляна Павлова. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:02 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 26 rate down comment 2
petsto
преди 8 години
Още по-евтино ще излезе ако махнат и всички отбивки...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 29 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Абе Лиле, аз не разбирам много от пътно строителство, ама все си мислех, че за да махаш нещо, трябва първо да си го сложил :)Щом може да се прави без тях, възниква въпросът, защо искахте да првите със тях? За украса или....?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 18 rate down comment 3
Internet
преди 8 години
Значи *** наистина нямат париПризнаха си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още