IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо Intel придоби Mobileye?

Компанията вижда нов източник на приходи в огромния обем данни, който очаква да събира

10:35 | 15.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

За да разберете защо Intel придобива израелския стартъп Mobileye за 15,3 млрд. долара, представете си данните, създадени и събрани от самоуправляващите се коли, които сканират пътя, обектите наоколо, и помислете за тях като потенциален източник на приходи, пише Ройтерс.

Според главния изпълнителен директор на Intel Браян Крзанич данните са ключът към сделката и могат да помогнат на компанията му да получи нов източник на приходи от технология за картографиране.

Пазарът на самоуправляващите се коли може да нарасне до 450-750 млрд. долара до 2030 г. според McKinsey & Company, а различните приложения, като тези за пазаруване от кола, възможности за забавления в автомобила или по-добро планиране на града, са свързани с големи бази от данни.

„Технологичните фирми търсят все повече данни. Километрите са равни на данни“, написа анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас в понеделник, след като двете компании обявиха сделката си.

Но преди самоуправляващите се коли да стъпят официално на пътя, трябва да се решат редица проблеми, включително кой точно ще притежава тези данни, как те могат да бъдат споделяни и дали шофьорите могат да се откажат да споделят данни във връзка с опасения за поверителността им. Освен това е още рано да кажем дали Mobileye ще спечели надпреварата за данни, която тепърва започва.

И все пак Mobileye твърди, че притежава 80% от пазара на развити системи за асистиране при шофиране, които автоматично натискат спирачките или държат колата в нейното платно, а Intel вижда това като добър старт.

„Това определено е възможност за генериране на приходи през следващите няколко години, докато индустрията и производителите на автомобили се насочват към пълна автоматизация“, твърди Кати Уинтър, генерален мениджър на звеното на Intel за автоматизирано шофиране. „Когато погледнем напред, всичко, което ще правим заедно, е да се учим от данните, идващи от тези превозни средства“. 

Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още