България има достатъчно средства за изграждането на Лот 2 от автомагистрала „Тракия“, съобщи пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Той посочи, че България е сключила договор за безвъзмездна помощ и е получила аванс от европейските средства за магистралата. Можем да черпим до 20% от този аванс за магистралата, което ще бъде достатъчно за изграждането на втория лот, посочи Плевнелиев.
Апликационната форма за магистралата е изпратена в Брюксел. Малък е броят на експертите, които могат да боравят с документи по оперативните програми, отбеляза той.
Думите на Плевнелиев обаче влизат в противоречие с изненадващо изказване от събота по Дарик радио на транспортният министър Александър Цветков, според когото апликационната форма не е готова и не е изпращана в ЕС.
Изпълнител на проекта е Обединение Магистрали Трейс.
Министър-председателят Бойко Борисов трябва да балансира между много минуси, един от тях е „големият гьол АЕЦ-Белене, който струва поне две магистрали“, другият минус е проектът „Цанков камък“, ситуацията е тежка, трябва да се отсеят приоритетите, каза още Плевнелиев, цитиран от БТА.
Няма да можем да направим всичко, но темата за трите магистрали - „Тракия“, „Люлин“ и „Марица“, е актуална за правителството, по тези три магистрали се работи на високи обороти, заяви министърът.
В най-голямата нищета и липса на пари, правителството сега строи най-много километри магистрали от всички предишни правителства - 82 километра магистрали годишно, отбеляза Плевнелиев. Летвата е вдигната много високо - да направим 240 километра магистрали, добави той.
Свързани компании:


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
преди 15 години Колега, напълно съм съгласен с теб!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Безспорно магистралите са от голямо значение за България. В този смисъл всеки метър от тях е добре дошъл. Това, което прави впеатление във всяко изявление на член на правителството, е хвалбата. На мен ми звуи като оправдание, като онзи виц за колите в СССР и боя на *** в САЩ. Един познат казваше, че оправданието е като *** - всеки си го носи със себе си. Не си спомням тка да се е хвалило някое правителство, а аз съм съвременник на мнго правителства. Не си спомням и да е имало такова разминаване межди изявленията на различни министри, вицепремиери и премиери. Понякога ми се струва, че са си поставили за цел всеки ден нещо бомбастично да се приказва, някоя хвалба да се каже, та ако ще да е мост от 17 м между двата бряга на канал. Не ми се иска да се правя на умник, но понякога наистина ми се повдига като слушам и гледам толкова брътвежи по всички медии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар