Интернет гигантът Google Inc. отдавна наблюдава внимателно възхода на социалната мрежа на Facebook Inc. и сега двете интернет компании се сблъскат на нова територия – надпреварата за рекламите на милионите малките локални бизнеси, пише Wall Street Journal.
В сряда Facebook обяви старта на нова инициатива - Facebook Places, която ще позволява на потребителите да споделят своето физическо местоположение в мрежата. Това разкрива възможността пред Facebook да се превърне в играч на бързо растящия пазар на локални реклами и информация.
Премиерата на Facebook Places следва представянето на Google Places през април тази година. Google Places, използвайки вече готови Google бизнес каталози, предлага интернет страници, посветени на отделни бизнеси, съдържащи точното местонахождение със снимки от улицата и офиса, както и коментари на клиенти за услуги и продукти на съответната компания.
Регистрираните бизнеси могат да публикуват реклами в своите Google Place страници.
С тези нови локационни услуги, както Google, така и Facebook опитват да каталогизират и предоставят информация за всевъзможни места - от училища и паркове до десетките милиони локални бизнеси, като в същото време искат да накарат бизнесите да рекламират онлайн и евентуално да започнат да изпращат насочени реклами към потребители на мобилни устройства в реално време.
Стартът на Facebook Places възроди една стара надпревара. Google, който печелеше добре, предлагайки селектирани реклами заедно с резултатите от заявките за интернет търсене, сега е изправен пред предизвикателството на Facebook. Все повече интернет потребители разчитат на своите Facebook приятели, а не само на Google, за да откриват съдържание или продукти.
Освен това голяма част от съдържанието генерирано от повечето от 500-те милиона потребители на Facebook е невидимо за търсачката на Google.
Според близки до Google източници, цитирани от Wall Street Journal, от известно време Google се опитва да създаде социална мрежа, която да съперничи на Facebook.
Google и Facebook не са единствените, които са насочили вниманието си към рекламите от локалните бизнеси. Twitter Inc., интернет компанията предлагаща на своите клиенти възможности за микроблогинг, тази година стартира Twitter Places - услуга която позволява на потребителите да огласят (tweet) своето местоположение на тези които следят техните съобщения в Twitter. Според анализатори Twitter може да предложи тази услуга на местни бизнеси които искат да се свързват със потребители.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?