Забравете глобалното забавяне, все още има огромен търговски потенциал в Централна и Източна Европа, смятат лектори на тазгодишната конференция на Международния съвет на търговските центрове (ICSC) в Чехия и Словакия, пише EuropeRE.
Душан Мрозек, търговски директор на Marks & Spencer за Чехия и Маркус Пингера, мениджър експанзия в Австрия на търговската верига за обувки Deichmann потвърждават, че компаниите им се разширяват активно.
„Стратегията ни е да сме преди нашите конкуренти. Навлязохме в Хърватска преди четири години, навлизаме в Испания тази година и данните за продажбите са добри. В този регион присъстваме също в Румъния, България, Словакия, Чехия и Словения”, казва Пингера.
„За Marks & Spencer има огромно място за експанзия. Искаме да отваряме по 15-20 магазина на година за следващите три години“, казва Мрозек.
Въпреки че новите проекти драстично намаляха и не може да се пренебрегват икономическите перспективи на отделните държави, нуждата от реновиране и професионално управление на търговските центрове днес е приоритет за предприемачите в региона.
„Международните търговски вериги увеличават пазарния си дял тук и търговски концепции от САЩ и Европа все още се стремят да навлязат в региона. За да им осигурим площи, при обновяването на търговски центрове създаваме по-големи търговски единици, за да отговорим на изискванията им. Не винаги става въпрос за това, че големите центрове печелят пазарен дял спрямо малките, става въпрос за ясна концепция. Един търговски център може да е малък и успешен, при положение че е осъзнат районът на привличане на клиенти”, коментира Валтер Волфлер от австрийската Immofinanz AG.
Unibail Rodamco също има програма за редизайн, смяна на наемателите и нов маркетинг за много от търговските си центрове. Арно Бурлин, управляващ директор на компанията за Централна Европа, казва: „Създаваме нов интерес и нов маркетинг. Трябва да продължаваме да инвестираме в активите си – постигане на по-добра разпознаваемост, по-добра видимост и съвременност. Една компания трябва да инвестира в трудни времена и ние имаме инвестиционна програма за 5,7 млрд. евро“.
Павел Климес, главен оперативен директор на Euro Mall Centre Management в Чехия, обаче предупреждава да се внимава.
„От ключово значение днес е правилната категоризация на търговските центрове и ако предприемачът няма ясна стратегия, няма да постигне успех. Важни са правилните инвестиции в маркетинг – в миналото много предприемачи пренебрегваха маркетинга на местни по-малки проекти в полза на инвестициите в големи маркетингови кампании за по-големите центрове. В резултат на това по-малките центрове пострадаха“, казва той.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР