Десетократно увеличение на глобите за нарушения на Наредбата за рекламата в София, предлага главният архитект Петър Диков, съобщи БТА.
Освен да се завишат глобите, главният архитект предлага и когато извършителят на нарушенията не може да бъде открит, глобата да се налага на собственика на земята или на сградата, върху която е разположен преместваемият обект или рекламният елемент.
Предлага се договорите за наем на общински терен да се прекратяват, ако при констатирано нарушение физическото или юридическото лице не приведе преместваемия обект или рекламен елемент в съответствие с разрешението за поставяне.
За поставените незаконни модулни павилиони или такива по индивидуален проект върху общински терен глобата за физически лица да е от 2 000 до 5 000 лева, а за юридически лица - от 20 000 до 50 000 лева, предлага Диков.
За всяка поставена неправомерно маса за консумация на открито глобата ще е от 100 до 50 000 лева в зависимост от това дали нарушителят е физическо или юридическо лице.
Съответно 5 000 или 50 000 лева ще плаща физическо или юридическо лице, поставило билборд с големина над 12 кв. м без разрешение. Поставянето неправомерно на по-малките билбордове - от 4 до 12 кв. м ще се наказва съответно с глоби от 3 000 до 5 000 лв. за физическите и от 30 000 до 50 000 лева за юридическите лица.
Монтираният фирмен тотем без разрешение ще се санкционира с глоба от минимум 500 лева за физическите и 5 000 лева за юридически лица.
Поставянето на фирмени надписи в противоречие с действащата наредба ще се наказва с глоба от 1 000 до 5 000 лева за физическите и до 50 000 лева за юридическите лица.
Монтирането на незаконна ажурна реклама върху покрива да се наказва с глоба от 3 000 до 5 000 лева за физическите лица, както и от 30 000 до 50 000 лева за юридическите лица, гласи текст от предложената промяна.
Поставянето на павилиони в отклонение с издаденото разрешение за поставяне също ще се санкционира. Глобите ще са от 500 до 5 000 лева за физическите лица и от 5 000 до 50 000 лева за юридическите.
При отклонения, дължащи се на производителя на преместваемия обект или на рекламния елемент, глобата ще е за него, предвиждат предложенията за промени.
Незаконните реклами върху саниращи се сгради ще носят на собственика им, ако е физическо лице, глоба от 3 000 до 5 000 лева, а ако е юридическо - глоба 30 000 до 50 000 лева.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано