Интернет става един от основните фактори при вземане на решение за покупка - 53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет. Дори 44% от хората, които не ползват интернет, се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн.
Това показва проучване за поведението на потребителите, проведено от агенцията за интернет комуникации All Channels | Interaction (част от All Channels Communication), съвместно с агенция „Ноема“.
Потребителите се влияят силно от негативни мнения във форуми, като близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него.
Все повече хора пазаруват в интернет, но посочват като основно свое притеснение страха от злоупотреба с лични данни. 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а делът на хората, пазаруващи в чужди също е относително висок – 19%.
Анализът показва, че социалните мрежи влияят силно върху лоялността на потребителите.
Според изследването българите се асоциират с марките, които обичат, и искат техните приятели да виждат това. 32% от потребителите в интернет стават „приятели с марки“ в социалните мрежи Facebook и MySpace, като 43% от потребителите, които са приятели с марки в посочените мрежи, биха искали да виждат полезна информация за тях в постовете.
Най-големи симпатии в интернет печелят обувките и дрехите, следвани от музиката и филмите, а технологиите са на трето място.
„С навлизането на дигиталните технологии се роди един напълно нов свят и голяма част от потребителите „живеят“ в него. Този свят има нови правила и моделира определено поведение, като това често е неразбираемо за хората извън този дигитален свят“, коментира Александър Дурчев, главен изпълнителен директор на All Channels Communication.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos