Нова реклама с единна визия на туризма в България ще се разработва от следващата година, предаде БНР.
За изработването на националния бранд "България" ще бъдат вложени близо 3 млн. лв. по оперативна програма "Регионално развитие", съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
В рамките на проекта ще бъде анализирана и необходимостта за смяна на туристическото лого на България - познатата оранжева роза, след като се извърши анализ на резултатите от проучване на десет ключови за България пазара, сред които са германският, английският, румънският, италианският и руският.
Това е посочил Николай Йотовски, държавен експерт в дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма".
"Имаме договореност с японската Асоциация на туристическите агенции те да направят също една фокусна група, която да ни даде резултати от това как в този район възприемат България", е допълнил той.
Логиката на предстоящия проект е сбъркана, са изразили притеснение представители на бранша.
"Ние трябва да имаме стратегия какво прави България в областта на туристическата си индустрия. Ние имаме абсолютно сходни общи продукти като море, планина, но ние трябва да намерим кое е онова уникално, кое е това, което ни отличава", изтъква Нели Сандалска, изпълнителен директор на "Балкантурист".
В началото на годината държавата отдели 3,1 млн. лв. за маркетинг и реклама на българския туризъм през 2010.
преди 13 години Не мисля, че розата ни дава някакво предимство. Хубаво еда я сменят с например Перперикон или Черно море. отговор Сигнализирай за неуместен коментар