Проектната документация за строителството на тунела под връх „Шипка“ вече е готова и е внесена в Министерството на околната среда и водите (МОСВ) за преглед и за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Това съобщи тази сутрин по бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя отбеляза, че крайното решение за строителството се очаква да бъде готово през март 2012 г. Предвижда се пътят под тунела да е с две ленти във всяка посока.
По трасето, където според проучванията се предвижда да мине тунела, „има защитени природни резервати, букови насаждения и други, за които преди строителството ще трябва да се направят допълнителни предпазни мерки“, посочи Павлова. Затова освен основното трасе за бъдещия тунел, което е с дължина 3 км, има опция и за трасе от 7 км, „именно, за да може да заобиколим защитените територии“.
Кое трасе в крайна сметка ще бъде избрано, ще се реши през март следващата година, когато излезе окончателното решение по ОВОС. "Трябва да се спазят екологичните изисквания и същевременно да се избере най-подходящото трасе", допълни Лиляна Павлова.
Регионалният министър коментира и въпроса за изливаните в Черно море отпадни битови води. Стремежът е до лятото на 2012 г. да има дълбоководно заустване на непречистените битови води, които се изливат в Черно море. Изготвя се и дългосрочен проект за изграждане на пречиствателни съоръжения в курорта „Златни пясъци“, в Равда и Созопол.
До няколко седмици в регионалното министерство ще бъде назначен и четвърти зам.-министър, който да отговаря основно за водния сектор, включително за строежа на пречиствателни станции, съобщи Лиляна Павлова.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 14 години Така е по-добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години ***: няма логическа връзка между 3-ти и 4-ти абзац. До един момент пишете за тунела под Шипка, изведнъж започвате да говорите за пречиствателни съоръжения в Равда и Созопол. Каква е връзката??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар