IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дизеловият скандал може да коства 78 млрд. евро на Volkswagen

Тъмната прогноза е на инвестиционната банка Credit Suisse

12:06 | 06.10.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.

Подобно развитие на нещата би бил най-лошият сценарий, уточнява изданието. Но все пак от германския концерн обявиха, че планират да похарчат около 6,5 млрд. евро. за да се справят с проблема, който засяга почти 11 млн. автомобила от марките VW, Audi, Skoda и Seat, оборудвани с дизеловия двигател EA189 - 1.2 TDI, 1.6 TDI и 2.0 TDI.

Проблемът нараства от факта, че има хиляди нови коли с този Евро5 агрегат, които са блокирани при дилърите и няма как да бъдат продадени. Ще трябва да се платят глоби и да се обезпечат колективни искове на клиенти, като освен това концернът ще трябва да намери решение за оптимизиране на мотора, което да удовлетвори собствениците на такива автомобили. Възможно е и много от клиентите на германската компания да се насочат към други марки автомобили, прогнозира изданието. 

В най-добрия случай Volkswagen Group ще трябва да похарчи 23 млрд. евро, или около 3,5 пъти по-висока сума от предвидената, пресмятат от Credit Suisse. Ако обаче се случи най-лошият сценарий, то необходимата за справянето с проблема сума ще бъде около 7 пъти по-висока от нетната печалба на концерна за миналата година.

Въпреки това повечето анализатори не очакват на концерна да не му стигнат ликвидните средства. Все още Volkswagen разполага с резерви в кеш в размер на 21,5 млрд. евро, които ще се увеличат до 25 млрд. евро след продажбата на дялове в LeasePlan и японския Suzuki.

Преди дни стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.

Повече за скандала можете да прочетете тук

Още по темата четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:33 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
Misho ILIEV
преди 8 години
Тези сметки са малко ала-бала. Например глобата в САЩ дори теоретично не може да бъде $18 милиарда. Това е така защото глоба в размер на $37,500 се налага само за първите 10 автомобила, след това максималната глобата за автомобил прогресивно намалява. Теоретичният максимум е около $8 милиарда. Реално, глобата ще е между 1 и 3 милиарда долара. По останалите искове ще постигнат споразумения с много по-ниски размери от предявените искове. Повечето от тези искове са така или иначе трудно доказуеми в съда. Падането на имиджа на VW и намалените продажби, както и падането на кредитния рейтинг на компанията ще са най-сериозния удар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още