Amazon използва данни от широката си мрежа от търговци, за да определя какви нови продукти да създава, сочи ново разследване на Wall Street Journal.
То е установило, че част от директорите на Amazon имат достъп до данните на търговците, които се ползват за откриването на най-продаваните стоки, с които биха искали да се конкурират. Освен това директорите са си създали начини да заобикалят вътрешните рестрикции на Amazon за достъп до тази информация.
Говорител на Amazon е казал пред CNBC, че без да разгледа информацията, написана от Wall Street Journal, няма начин да каже дали е достоверна, но допълва, че компанията е разгледала своите записи и е установила, че данните за продуктите от тези магазини, които се споменават, са събрани и включени в много оферти от самите търговци.
„Ние стриктно забраняваме на нашите потребители да използват непублични, специфични за търговците данни, за да определяме кои продукти да пуснем с наша марка“, коментира говорителят на компанията. „Въпреки че не вярваме, че тези твърдения са верни, приемаме обвиненията много сериозно и започнахме вътрешно разследване“.
Говорителят подчертава, че продуктите със собствени марки са честа практика за много търговци на дребно, а тези търговци често знаят продаваните обеми на продуктите в магазините си. Те твърдят, че Amazon следи потребителското поведение, модните тенденциите и тези в пазаруването в индустрията, препоръките от производителите за нови продуктови линии и пропуските в продуктовия асортимент по отношение на конкурентите ѝ, когато решава каква да е стратегията за личните марки на компанията.
Установеното от Wall Street Journal директно противоречи на предишното изказване на Amazon по проблема как използва данните на търговците трети страни, за да създава собствени брандове продукти. От много години гигантът предлага стоки с марката AmazonBasics, която включва всичко – от дрехи до мебели. Освен това тя прави и собствени продукти с други марки.
Amazon отдавна поддържа тезата, че не използва такива данни за създаването на бъдещите си продукти. Миналия юли по време на изслушване пред комисия представител на Amazon отрече данните на отделните търговци да се използват за манипулиране на алгоритмите за търсене, за да се предпочитат собствените продукти на Amazon или по какъвто и да е друг начин да се конкурират пряко с тези на трети страни.


Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Хороскоп за 7 декември 2025 - Скорпион
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
преди 5 години модела е същия. но амазон го правят от много време това отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Същото правят и Emag в България.Ама тука е дивият Запад. отговор Сигнализирай за неуместен коментар