И през май клиентите в Германия избягват автокъщите в условията на причинената от коронавируса криза. Общо са продадени около 168 000 превозни средства, само на половината от нивото им по същото време на предходната година, както съобщиха от Федералната агенция за автомобилен транспорт. Въпреки това спадът отслабва донякъде в сравнение с април. Експертите очакват данните за продажбите постепенно да се подобрят през следващите месеци.
През първите пет месеца над 990 000 автомобила бяха предадени на клиенти - с 35 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година. „След спада с 61 процента през предходния месец пазарът остава много слаб дори след отварянето на дилърите", казва Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA).
Нито един германски производител не беше пощаден от спада. Smart бе най-силно засегнат със спад на продажбите от над 90 процента. BMW отчете 62 процента по-малко продажби. Продажбите на Volkswagen са наполовина по-ниски. С дял от малко под една пета SUV-овете са най-силният сегмент от новорегистрираните автомобили, следвани отблизо от компактния клас с около 19 процента.
Спадът на продажбите върви ръка за ръка с по-малко поръчки. Поръчките, получени от вътрешността на Германия през май, са с 46 процента под тези от предходната година, докато поръчките от чужбина са с 32 процента по-ниски.
Производството на автомобили продължава да е повлияно от последиците от причинената от коронавируса криза, както допълнително обяви VDA. През май германските производители на автомобили рестартираха бавно производството си: само 151 500 автомобила са напуснали монтажната линия, спад от две трети. След първите пет месеца производството е малко под 1,2 милиона, най-ниското ниво от 1975 г.
Въпреки лекото отпускане на мерките през май автомобилната индустрия все още е в дълбока криза, казват консултантите от Ernst & Young (EY). „Субсидиите за покупка (на електрически коли) биха могли да помогнат за прекратяване на „стачката на купувачите“ в Германия - договореното сега намаление на данъка върху добавената стойност, от друга страна, едва ли ще внесе нов тласък на пазара на нови автомобили“, поясняват още от EY.
По-високата премия за покупка на електрически автомобили прави този сегмент още по-привлекателен - но липсва наличност на превозни средства. Няма импулси за растеж за цялостния пазар и индустрията, казват още експертите.
За годината като цяло EY очаква срив на продажбите на нови автомобили с една пета. На първо място, от решаващо значение е възможността да се ограничат негативните икономически ефекти от кризата, твърди пред N-TV партньорът на EY Петер Фус.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години С нетърпение очаквам новите модели Ауди:А 9,А 10,А 11,А 12,А 13,А 14,А 15 и т.н отговор Сигнализирай за неуместен коментар