- До какъв етап е стигнало въвеждането на услугата закупуване на билет със SMS?
В момента проверяваме изграждането на тази система. Трябваше да заработи през декември. Самата тя е част от една по-голяма система за резервация на билети. Освен това в системата се предвижда и връзка със специални автомати, които да издават билети. Цялата система е обвързана и със задълженията, които имаме за деклариране на нашите продажби пред Националната агенция по приходите (НАП). Затова на този етап самата система е в проверка - отговаря ли на всички изисквания и би ли била част от една по-голяма система. Към настоящия момент не мога да кажа кога ще бъде завършена и кога ще бъде пусната в експлоатация.
- НКЖИ и БДЖ трябва ли да се слеят?
Съществуват такива варианти. Примерът в европейски мащаб го показва. В Германия те никога не са се разделяли.
Германската железница продължава да функционира по същия този ред. Германия плаща глоби на Европейската комисия (ЕК), според която двете звена трябва да съществуват отделно. Предпочитат да плащат глобите и да държат компанията единна. Във Франция например тяхната национална инфраструктурна компания е със състав от 150 души. Превозвачът продължава да поддържа пътя и да се грижи за влаковете.В нашия случай има доста негативи от разделението на инфраструктура и превозвач. Но от друга страна се появиха частните превозвачи, които също са в тази конкурентна среда и с оглед на днешната ситуация не знам как точно би могло да се осъществи едно обединение между НКЖИ и БДЖ.
- Как ще се развива пазарът в бъдеще?
Да. От статистическите данни за първото тримесечие се вижда, че ръстът, който имаме е от превоз на пътници и товари вътре в държавата. Международният трафик в момента е доста слаб, конкретно между Европа и Близкия изток. Но очакваме да се засилват нещата.
През октомври вероятно ще бъде пуснат тунелът под Босфора, който се изгражда вече 4 години. Това ще бъде железопътна връзка между Азия и Европа. Очаква се да има увеличение на трафика по това направление по отношение на товарните превози.
Специално в България ситуацията много се промени. Железниците вече нямат такива клиенти – големи производители, които да потребяват големи количества суровина и произвеждат продукция. Затова и нашият дял е значително намалял.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец