- Как подбирате избите, с които работите?
- Търсим хора, които имат дългосрочно виждане, сериозни собственици с дългосрочно намерение да развиват продукта и избата, с необходимото търпение.
Работим с Bessa Valley, Katarzyna, „Славянци“, Edoardo Miroglio – сериозни хора, които показват постоянство и добри продукти, с виждане как виното и България трябва да се популяризират, защото продажбите идват оттам.
- В какъв ценови клас предлагате тяхното вино?
- Не предлагаме вино от най-ниската категория. На белгийския пазар най-евтините вина като крайна цена са 4 – 5 евро и стигаме до 30 евро за бутилка и нагоре. В САЩ цените са от 11 до 30 – 40 долара за бутилка.
Най-продаваните вина в супермаркетите в Бенелюкс – около 80% са под 5 евро. Това показва тенденция – там се консумира огромно количество от напитката, но в ценова гама, която е много конкурентна. В последните години българските производители са с по-високи цени, които изобщо не ги правят конкурентоспособни.
Ние наложихме на белгийския пазар и в САЩ по-скъпи вина. Например продадохме преди няколко години в белгийска верига шампанското на Миролио. То е в по-висока ценова гама заедно с „Енира“ или Leva на „Славянци“. В Люксембург продаваме резерви – качествени и на по-висока цена.
- Към кой ценови клас трябва да се ориентират производителите, ако искат да изнасят?
- За да се продаде виното в белгийски супермаркет за 5 евро, трябва да излезе на съвсем разумна цена. А малко са и фирмите с големи лозови масиви.
В САЩ има магазини с над 8000 вида вино. Вместо да се гони количеството, може да се развиват типичните български сортове. Не поредното каберне и мерло, много повече ще се отличим с мавруд или мискет. Те показват, че сме страна с традиции. Особено в САЩ – те предпочитат да опитат нещо различно и ново.
В Европа местните сортове се възприемат по-лесно, когато са в бленд с познат сорт. Докато в САЩ биха предпочели чист мавруд.
- Как оценявате развитието на винения туризъм в България до момента?
- Българските производителите се опитват да развият сами винен туризъм, но засега няма видимост на местните инициативи.
Въпросът е, ако някой поиска оферта за винен туризъм в България, можем ли да му представим цялостна програма за обиколка на избите, съчетано с туристически забележителности. Това трябва да дойде като съвместна инициатива на Министерството на туризма и Министерството на земеделието – наличните инициативи да се обединят, да се направи карта и да се привличат туристи.
- Много се коментира загубата на руския пазар за българските винопроизводители. Какви са алтернативните дестинации?
- България е продавала милиони бутилки в Русия в миналото, но с по-ниска цена и качество. Сега САЩ и Китай са перспективни пазари, те могат да погълнат огромни количества, с различно качество и цена.
- Какви са последните модни течения в консумацията на вино?
- Хората се пренасочват от по-тежките вина, отлежали в дъб, към по-леки и по-плодови. Това зависи много от културата и традицията. Например в Холандия се консумира вино най-вече преди или след хранене, което налага по-леки вина.
Определено има интерес към биопроизводството без сулфити. Засега това е нишов пазар в Европа, но в САЩ е абсолютен хит. Ние имаме изби, които правят такова вино и това е едно от нещата, които България може да предложи.
Меглена Михова е завършила френска езикова гимназия в Пловдив и право в университета "Асас" в Париж. В момента управлява две компании – най-старата консултантска фирма в Брюксел в областта на европейското право и политика (EРРА) и Probegex, фирма за маркетинг и износ на българско вино. Concours Mondial de Bruxelles избра Probegex за официален партньор за организиране на конкурса през пролетта на 2016 г. в Пловдив.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години БИОвино маце се продава в цяла Западна Европа по 3 евро бутилката, срещал съм и промота по 2,50. Реколта 2013-2014 бяло и червено....докато го закарате у америка ще стане златно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар