IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Жозе Салойо: Иновациите и финтех решенията добавят стойност към работата ни с хората

Развиваме информационната си система с обновяващи се алгоритми за оценка на клиентите, посочи управителят на БНП Париба Лични Финанси България

08:40 | 12.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;БНП Париба</em></p>

Снимка: БНП Париба

Мислите ли, че някой ден банкирането ще е изцяло онлайн?

– Според мен банкирането на бъдещето ще е комбинация от дигитални и физически точки за контакт. С дигиталните инструменти ще улесним клиентите в процеса на кандидатстване и следпродажбено обслужване. В същото време хората искат да се срещнат и да говорят с човек, който ще може по-добре да разбере техните нужди и проекти и ще им предложи продукт, съобразен с техните възможности, който пасва на бюджета им.

Ето защо въпросът не опира само до разработването на иновации. Необходимо е да се прилага на 100% визия, в центъра на която е клиентът, на всички нива в организацията, по време на цялото клиентско пътуване и във всички точки за контакт – дигитални и физически. Иновациите са решения, които трябва да се използват по правилния начин и да бъдат напълно интегрирани в процесите и визията на компанията. В БНП Париба Лични Финанси споделяме този подход и продължаваме да инвестираме в него.

Говорите за онлайн иновации, но защитени ли са хората и как гарантирате тяхната сигурност?

– За отговорни банки като БНП Париба Лични Финанси сигурността на хората е топ приоритет и те инвестират в тази посока. Затова, ако клиентите проучват внимателно когато избират и използват онлайн продукти и доставчици на онлайн услуги, те ще бъдат защитени.

Инвестираме в процеси и услуги с висока степен на защита. Например, един от приоритетите при разработването на иновативния ни процес за дистанционно подписване на договор беше да предоставим максимална сигурност на клиентите. Затова и повечето лични данни се предоставят в дигитална среда на БНП Париба Лични Финанси и нашите експерти прилагат най-модерни инструменти и механизми за защита на клиентите. В електронния магазин на търговеца клиентът попълва единствено данни за контакт.

В БНП Париба Лични Финанси много добре осъзнаваме, че интернетът предоставя удобство, но това не трябва да е за сметка на сигурността на хората и ние не отстъпваме от ангажимента си да бъдем отговорен кредитор, какъвто сме от създаването на компанията. За да постигнем това, развихме информационната система, която осигурява процесите ни, така че да разполагаме с непрекъснато обновяващи се алгоритми за оценка. Така спазваме безусловно всички изисквания по отношение на защитата на личните данни и мерките срещу прането на пари, защитаваме трансакциите и данните на клиента на БНП Париба Лични Финанси.

За какво търсиха кредити хората през 2019 г.?

– При потребителските кредити през последните шест месеца близо 80% от заявленията, които получихме, бяха за финансиране на проекти като ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Средната сума на молбите за тези проекти нарасна със 7,9%, което е положителен знак, че потреблението расте. Това е много важно за икономиката, тъй като търсенето и експортът се очаква да са основните двигатели на ръста на БВП. Това показва също така, че българите са оптимисти за бъдещето си, че желаят да повишат стандарта си на живот, като кандидатстват за по-големи потребителски заеми.

При кредитите за покупка на стоки на изплащане през 2019 г. най-търсени бяха смартфоните, телевизорите и пералните машини. През последните три години те държат топ 3 позициите в класацията ни „Топ 10 на изплащане“ и са над 60% от заявленията за финансиране на стоки, които получихме са за такива продукти.

Каква е прогнозата ви за Коледното пазаруване? „Черният петък“ охлади ли шопинг ентусиазма на хората?

– По време на празниците очакваме повишено търсене на заеми за покупка на стоки на изплащане и по-интензивно ползване на кредитната ни карта. Данните показват, че през ноември и декември получаваме два пъти повече заявления за стокови кредити в сравнение със средномесечното за годината.

Що се отнася до „Черния петък“, той не понижи ентусиазма на хората да пазаруват през празничния сезон. Промяната е, че откакто той е популярен в България, имаме два шопинг пика – в края на ноември и през втората половина на декември. Очакваме, че в края на декември хората ще купуват повече стоки за забавление като конзоли за игри, телевизори и ТВ аксесоари, които са подходящи както за подарък, така и за забавление на семейството.

Очаквате ли спад на потреблението през 2020 г. и как би се отразило това на вашия бизнес?

– Не очаквам спад в потреблението. Икономиката расте и прогнозите са, че ръстът на БВП ще продължи да е над средния за ЕС. Също така безработицата е на рекордно ниско ниво, а доходите на хората са все по-високи. Всички тези фактори дават спокойствие на хората по отношение на личните им финанси и те ще потребяват повече. Ето защо очаквам, че нашият бизнес ще продължи да расте, както и през последните пет години.

Ще предложите ли нови кредитни продукти?

– Преди две седмици пуснахме на пазара новата ни „Зелена оферта“ за покупка на електроавтомобили. Като част от една от най-големите финансови групи в света – BNP Paribas, която от десетилетия подкрепя екологичната промяна и устойчивото развитие, компанията има за цел да стимулира използването на „чисти“ коли, което ще допринесе за подобрение на околната среда. С новата оферта хората ще могат да закупят еко автомобил на цена до 80 хил. лева и да се възползват от период на изплащане до десет години при преференциални условия. Лихвата е изгодна и започва от 6%. Към момента компанията ни предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити и ние непрекъснато го разширяваме.

Каква е прогнозата ви за развитието на кредитния пазар през 2020 г.?

– Като цяло очакваме, че през 2020 г. ще има умерен ръст на сектора по отношение на обемите. Но когато говорим за развитието на пазара, много по-важна ще бъде промяната в отношенията на финансовите институции с клиентите.

Днес конкуренцията между финансовите институции е в това да предоставят по-добро клиентско изживяване, да пестят време и пари на хората, да им предложат гостоприемство и персонализиран подход. Ето защо в центъра на нашата стратегия за развитие е да предоставим на хората удобни и иновативни инструменти.

Тази политика, която поставя в центъра клиента, заедно с нашите удобни продукти, е в основата на това БНП Париба Лични Финанси да е предпочитан партньор на стотици хиляди българи. Доказателство за това е фактът, че според данните на БНБ за първата половина на годината, всеки осми потребителски кредит в лева е отпуснат от нашата компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още