IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британска мегаверига иска да погълне Mr. Bricolage

Kingfisher преговаря за дяловете на основните акционери във френската верига, предлага по 15 евро за акция

18:01 | 03.04.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният изпълнителен директор на&nbsp; Mr. Bricolage Жан-Франсоа Буше. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на  Mr. Bricolage Жан-Франсоа Буше. Снимка: Ройтерс

Kingfisher – най-голямата европейска верига от типа „направи си сам“, има намерение да придобие конкурента си Mr. Bricolage, за да засили позициите си във Франция – най-печелившият ѝ пазар, предаде Ройтерс. 

Предложението на Kingfisher към Mr. Bricolage е за 275 млн. евро.

Очакванията са, че сделката ще се проточи до края на финансовата 2014-2015 г.

Kingfisher е собственик на веригата B&Q, която е лидер на пазара във Великобритания. Компанията е представена във Франция с брандовете Castorama и Brico Depot и в момента спори за лидерската позиция с Group Adeo, които притежават веригата Leroy Merlin.

Главният изпълнителен директор на Mr.Bricolage Жан-Франсоа Буше коментира днес пред журналисти, че според данни от 2012 г. пазарният дял на неговата компания във Франция е бил 11,3%, а на Kingfisher – около 34%. Group Adeo държат 35 на сто от пазара във Франция чрез магазините си Leroy Merlin. 

Kingfisher, която оценява значително по-скромно пазарния си дял във Франция, съобщи, че е влязла в ексклузивни преговори с основните инвеститори в Mr. Bricolage. Компанията предлага да изкупи техните дялове при цена от 15 евро на акция. Ако сделката се осъществи, компанията ще предложи да изкупи и дяловете на миноритарните акционери при същата цена – 15 евро за акция.

Сделката би позволила на британската компания освен да се разшири, да предложи платформа за международен франчайз. Mr. Bricolage притежава 81 магазина и още 435 франчайз магазина, включително и няколко извън Европа. Франчайз магазините на веригата ще осигурят добър старт на британската група на нови пазари, включително Белгия и България, посочват анализатори.

Евентуална сделка би засилила и опасенията за конкуренцията, но Kingfisher и Mr. Bricolage очакват френските власти да разгледат въпроса за концентрацията на регионално, а не на национално ниво.

Магазините Castorama и Brico Depot са големи и разположени извън градовете, докато обектите на Mr Bricolage са по-малки по площ и обикновено са разположени на оживени места в градските райони, подчертава главният изпълнителен директор на Kingfisher Иън Чешиър. Това със сигурност ще обогати бизнеса на веригата, коментира още той.

Kingfisher притежава 1 124 магазина в Европа и Азия, но 50 на сто от годишната печалба на компанията се сформира благодарение на бизнеса ѝ във Франция. След обявяването на информацията за евентуално поглъщане на Mr Bricolage акциите на британската група поскъпнаха и в момента тя се оценява на над 10,5 млрд. паунда.

Същевременно търговията с акции на Mr. Bricolage беше спряна и се очаква да бъде възобновена утре. Пазарната оценка на веригата е 136 млн. евро. 

Ако се стигне до сделка, това ще е поредното разместване в сектора в Европа, след като германската верига Praktiker фалира, а магазините ѝ в България бяха купени от "Видеолукс Холдинг", а австрийската верига Baumax изпитва все по-големи затруднения.

В България  Mr. Bricolage навлиза през 2000 г., като тогава е открит първият магазин в София. Днес веригата има 10 магазина в страната – по два в София и Пловдив и по един във Варна, Благоевград, Бургас, Плевен, Русе и Добрич. Инвеститор в магазините Mr. Bricolage в България е “Доверие Брико” - учредено през 1999 г. дружество с цел изграждане и управление на веригата магазини на територията на България, Сърбия, Македония и Албания. Собствеността на компанията в България е поделена между “Доверие Капитал” АД с 55% и френското акционерно дружество „Mr.Bricolage” SA, което притежава 45% от акциите. 

Приходите на "Доверие Брико" за последната досега отчетена година - 2012 г. достигат 88,7 млн. лв. спрямо 89,8 млн. лв. за предишната година. Българската компания управлява на франчайзинг също и по един магазин с марката Mr. Bricolage в Македония и Сърбия.

Свързани компании:

Доверие Обединен Холдинг АД(DUH)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:43 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Имоти виж още

Коментари

Финанси виж още