Така се случва всяка година. Когато мусонните дъждове залеят Мумбай, градът се превръща в клоака, което наред с дупките по пътищата и задръстения трафик може да се приеме като подигравка с амбициите на града да се превърне в световен финансов център, предаде Ройтерс.
Индийската икономика е третата в Азия и влиянието й в света нараства. Една четвърт от 20-те най-гъсто населени градове на планетата са в Индия.
Един от тях е Мумбай, финансовата столица на Индия, където 18 млн. души, наблъскани в бедни квартали и небостъргачи, използват до краен предел градските удобства и правят града по-непривлекателен за инвеститори.
Докато бързо модернизиращите се градове като Шанхай и Сау Паулу успяват да отнемат бизнес от центрове като Лондон и Ню Йорк, то бавното темпо на градското развитието в Индия вреди на градовете, които до 2030 г. ще бъдат дом на около 590 млн. души, а това е почти два пъти повече от населението на САЩ днес.
Индийските градове през следващите две десетилетия ще приютят и 40% от населението на страната, създавайки около 70 на сто от новите работни места, сочи доклад на McKinsey Global Institute, изследователското подразделение на консултантската компания McKinsey.
За да задоволи такъв растеж, Индия трябва да направи капиталови разходи от 1,2 трлн. долара предимно в инфраструктура през този период, което е 8 пъти повече от сегашните инвестиции в този сектор до момента, се допълва в доклада.
Ройтерс посочва какви са потребностите и възможностите на индийската градска икономика в следните данни:
- планира се брутният вътрешен продукт на Индия да се увеличи пет пъти до 2030 г.;
- 590 млн. души ще живеят в градовете на страната през 2030 г., което е почти два пъти повече от населението на САЩ днес;
- очаква се населението в трудоспособна възраст в Индия да нарасне с 270 млн. души до 2030 г;
- 70% от новите работни места ще бъдат създадени в градовете до 2030 г.;
- 91 млн. от градските домакинства ще представляват средната класа спрямо 22 млн. днес;
- 68 индийски града ще имат население над 1 млн. души, докато днес те са 42. В Европа сега градовете с над 1 млн. души са 35;
- всяка година до 2030 г. ще трябва да се строят между 700 и 900 млн. квадратни метра търговска и жилищна площ;
- ще трябва да бъде положена настилка на 2,5 млрд. квадратни метра пътища, което е с 20 пъти повече от капацитета, осигурен през изминалото десетилетие;
- ще трябва да бъдат построени 7400 километра линии, за влакове на къси разстояния, което е с 20 пъти повече от капацитета, осигурен през изминалото десетилетие.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие