Търсенето на площи от търговците на луксозни стоки ще се засили през 2018 г. заради положителната ревизия на прогнозите за разходите на потребителите, посочва се в нов доклад на консултантската компания Savills.
Очакванията са оптимистични и за най-голямата група потребители на луксозни стоки – китайците. Това ще доведе до засилване на активността на търговците на луксозни стоки и на китайския пазар, както и пазарите с голям наплив на китайски туристи, прогнозират експертите.
До края на годината се очаква ръст на приходите на луксозните брандове от средно 6% и умерен растеж до 2020 г. от порядъка на 4-5%. Голяма част от този ръст е благодарение на възстановяването на разходите на китайските туристи.
Във фокуса на търговците обаче през следващата година се очаква да бъдат по-второстепенните пазари, които не са толкова развити в луксозния сегмент. Водещите целеви градове в Европа например са Франкфурт и Мюнхен, а водещите Париж и Мюнхен попадат в първите пет.
За САЩ доминират пазари като Маями и Лос Анджелис.
Търговията с луксозни стоки през 2017 г.
Забавящият се пазар през 2016 г. се отрази на откриванията на нови магазини през 2017 г., посочва се в доклада. Апетитът за нови обекти намаля през тази година.
До края на 2017 г. се очаква 350 нови магазина в луксозния сегмент да отворят врати спрямо 470 през 2016 г.
Най-много нови магазини се откриват в Европа, Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, но не и в Китай и Близкия изток, който пострада заради срива на цените на петрола.
През 2016 г. например в Китай и Близкия изток са открити 17% от всички новоотворили магазини в луксозния сегмент, докато през тази година делът им достига 9% от всички.
В Европа обаче през тази година този дял достига 38%, в Азиатско-тихоокеанския регион – 28%, а в Северна Америка – 20%.
Сред водещите градове с най-много открити нови магазини за луксозни стоки се нареждат Сингапур, Токио, Торонто, Лос Анджелис, Куала Лумпур, Париж, Лондон, Хонконг.
Разходите на наематели във водещите пазари на луксозни стоки обаче – например Лондон, Ню Йорк, хонконг и Париж, остават прекалено високи. Това все повече привлича ритейлърите към по-неразработени пазари като Мадрид, Сао Пауло, Торонто, Сеул и т.н.
Все по-активни на пазара са и брандовете от т.нар. достъпен лукс, макар и ултра луксозните марки да доминират на пазара. Магазините от по-достъпната категория заемат почти 45% дял от новите откривания на обекти спрямо 38,1% през 2016 г. Те се насочват най-вече към Париж, Лондон, Милано, Сингапур, Куала Лумпур, Хонконг, Ню Йорк – пазари, преситени от присъствието на брандове от най-високия сегмент на луксозния пазар.
Експанзията на търговците от категорията достъпен лукс ще продължи и догодина, прогнозират експертите. Основна тяхна цел ще продължат да бъдат водещите пазари на луксозни стоки по света.
Потенциалът на европейския инвестиционен пазар
Лондон и Париж си остават най-атрактивните пазари заинвеститорите и ритейлърите въпреки по-високите разходи за покупка и наем и ниската доходност. Пазарите в двата града са големи, те са и сред най-популярните туристически дестинации в света, а и са с висока прозрачност и защита на наемателите и инвеститорите, посочва се в доклада.
От водещите пазари с висока атрактивност се отличават още Милано, Барселона, Виена и други.
Сред по-малките привлекателни пазари се откроява Мюнхен - сравнително малък и компактен пазар, но с добри перспективи пред инвеститорите по отношение на доходността.
Подобни условия предлага и Мадрид, както и Берлин и Франкфурт.
Същевременно Будапеща предлага на инвеститорите имоти с най-висока доходност и добри перспективи пред развитието на международния туризъм. Подобна е ситуацията в Лисабон, Дюселдорф, Амстердам и Дъблин.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?