Веригата Decathlon отвори първия си магазин в София. За това как мениджърите на компанията очакват това да се отрази на пазара на спортни стоки и какви са плановете им за експанзия, разговаряме с Алекс Джоло, генерален директор на Decathlon България.
Г-н Джоло, Decathlon откри първия си магазин в България. Какво привлече веригата към българския пазар, който е малък и доминиран от сравнително малки играчи, някои от които с лоялни клиенти, в сегмента на спортните стоки?
Бих казал, че това е стратегическо решение за нас. Ние сме внимателни, когато разширяваме присъствието си и взимаме предвид редица фактори. От една страна, присъствието ни на Балканите досега не беше така силно, а с включването на българския пазар в семейството на Decathlon правим важна заявка за значимо развитие на марката в региона. От друга страна, считам, че българският пазар има голям потенциал за развитие в областта на спортните стоки, а и тук има висок интерес към качествени марки като нашата. Освен това концепцията за Decathlon се вписва перфектно в страна като България, където природата, планината и морето дават невероятни възможности за развитие и практикуване на различни видове спорт. Още повече, че българите са хора с изявени способности в спорта.
Вярвам също, че инвестиция от такъв мащаб, както и навлизането на световна марка като Decathlon, ще се отразят положително на целия спортен бизнес сектор, не само по отношение на преките инвестиции, но също и във връзка със създаването на много нови работни места. Присъствието на Decathlon в България ще бъде от полза и за почитателите на спорта в страната, които са много, а нашата цел е да направим спорта достъпен за повече хора.
Има ли потенциал магазинът на веригата да се превърне в регионален център, т. е. да привлече клиенти и от другите балкански държави?
Като се има предвид геостратегическото положение на България, фактът, че в страната има много и разнообразни посетители, които идват тук за туризъм, бизнес, но също и за да практикуват любимите си спортове, като се има предвид и фактът, че в този регион присъстваме само в още две страни, освен България, вярвам, че това може да се случи. И, разбира се, подобно развитие би било още едно доказателство, че изборът ни да присъстваме в България е стратегически правилен.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
преди 12 години Както се казва - "Точно в десетката"! Тази верига наистина откри "топлата вода". Особено голям е потенциалът за развитието на спорта сред малцинствата и социално слабите. Не са за подценяване и пенсионерите, чиито брой непрекъснато расте.... Познайте: лош маркетинг или отчаян ход? отговор Сигнализирай за неуместен коментар