IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Алекс Джоло: Лоялността и честността се отплащат във време на криза

Изборът ни да присъстваме в България е стратегически правилен, коментира генералният директор на Decathlon България

08:25 | 02.09.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<br />

Как оценявате конкуренцията на българския пазар, включително и онлайн магазините, които предлагат аналогични стоки?

Конкуренцията е предпоставка за все по-добри условия за клиентите, тя е здравословна, защото поддържа компаниите активни, кара ги да се самоусъвършенстват, да бъдат все по-добри. От нея печелят потребителите. За нас конкуренцията е позитивна и стимулираща. Ние имаме своя концепция, имаме 37-годишна експертиза, имаме опит на пазари в целия свят, имаме самочувствието на компания с водещи позиции. Това, разбира се, не е даденост. Защото в крайна сметка винаги решава клиентът. Ние даваме много убедителен отговор на въпроса, който всеки потребител си задава: „Какво има тук за мен?” и можем да предложим предимства, които са нови за българския пазар. Смятам, че на пазара има място за всички – от малките магазини до мащабни марки с повече от 700 магазина като нашата.

Като модерна компания планираме и откриването на онлайн магазин в бъдеще. Все пак водещ за нас остава живият контакт с потребителите, защото ни дава възможност да бъдем не просто търговци, а съветници, консултанти и съмишленици. Както ви казах, ние държим не просто да продадем продуктите си, а да изградим общности на хора, които споделят страстта си към спорта, да привлечем нови спортуващи, да развием пазара. Досега, навсякъде по света, с нашето навлизане сме променяли и разширявали пазара на спортни стоки. Вярвам, че ще постигнем това и в България.

Как кризата се отрази на пазара на спортни стоки и какви развития очаквате тук, предвид че българската икономика реагира с няколко месеца закъснение на световните тенденции?

Да, това е важна тема – тежките икономически условия повлияха негативно на много големи индустрии, но по-лошото е, че се отразиха на начина на живот на хората. Макар да звучи парадоксално, нашата концепция превръща икономическите предизвикателства във възможност за нас. Лоялността и честните отношения, които сме изградили с нашите потребители, инвестицията в създаването на общности точно в такива моменти се отплаща. Така че аз съм умерен оптимист. Благодарение на философията си и на подхода, който има, Decathlon е доста устойчива компания. Смятам, че българският пазар ще ни посрещне позитивно и клиентите сами ще се убедят в качествата на нашите продукти.

Как очаквате да се развие пазарът в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план?

За нас всеки нов пазар е предизвикателство – да го разберем, да усетим пулса му, да бъдем гъвкави и адекватни на очакванията. Това е първото, което очаквам. А в средносрочен план предвиждам да успеем да развием този сегмент – спортните стоки, така, както сме правили навсякъде досега. Очаквам повече хора да се запалят по спорта или да открият нови спортове благодарение на нас – все пак ние осигуряваме спортно оборудване за 70 вида спорт – изборът е голям.

Ако коментираме дългосрочните хоризонти, желанието ни е да видим устойчив ръст, да бъдем водеща компания не просто като пазарен дял, а като марка, която е допринесла позитивно за пазара и отношението към спорта в страната. В дългосрочен план съм убеден, че с налагането на Decathlon като марка ще се промени и спортната култура, ще има повече масово спортуващи хора, което е добре за всички. За нас това е много, много мотивиращо пътуване и нямаме търпение го извървим заедно с българските потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 1
diado mrass
преди 10 години
Както се казва - "Точно в десетката"! Тази верига наистина откри "топлата вода". Особено голям е потенциалът за развитието на спорта сред малцинствата и социално слабите. Не са за подценяване и пенсионерите, чиито брой непрекъснато расте.... Познайте: лош маркетинг или отчаян ход?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още