Как оценявате конкуренцията на българския пазар, включително и онлайн магазините, които предлагат аналогични стоки?
Конкуренцията е предпоставка за все по-добри условия за клиентите, тя е здравословна, защото поддържа компаниите активни, кара ги да се самоусъвършенстват, да бъдат все по-добри. От нея печелят потребителите. За нас конкуренцията е позитивна и стимулираща. Ние имаме своя концепция, имаме 37-годишна експертиза, имаме опит на пазари в целия свят, имаме самочувствието на компания с водещи позиции. Това, разбира се, не е даденост. Защото в крайна сметка винаги решава клиентът. Ние даваме много убедителен отговор на въпроса, който всеки потребител си задава: „Какво има тук за мен?” и можем да предложим предимства, които са нови за българския пазар. Смятам, че на пазара има място за всички – от малките магазини до мащабни марки с повече от 700 магазина като нашата.
Като модерна компания планираме и откриването на онлайн магазин в бъдеще. Все пак водещ за нас остава живият контакт с потребителите, защото ни дава възможност да бъдем не просто търговци, а съветници, консултанти и съмишленици. Както ви казах, ние държим не просто да продадем продуктите си, а да изградим общности на хора, които споделят страстта си към спорта, да привлечем нови спортуващи, да развием пазара. Досега, навсякъде по света, с нашето навлизане сме променяли и разширявали пазара на спортни стоки. Вярвам, че ще постигнем това и в България.
Как кризата се отрази на пазара на спортни стоки и какви развития очаквате тук, предвид че българската икономика реагира с няколко месеца закъснение на световните тенденции?
Да, това е важна тема – тежките икономически условия повлияха негативно на много големи индустрии, но по-лошото е, че се отразиха на начина на живот на хората. Макар да звучи парадоксално, нашата концепция превръща икономическите предизвикателства във възможност за нас. Лоялността и честните отношения, които сме изградили с нашите потребители, инвестицията в създаването на общности точно в такива моменти се отплаща. Така че аз съм умерен оптимист. Благодарение на философията си и на подхода, който има, Decathlon е доста устойчива компания. Смятам, че българският пазар ще ни посрещне позитивно и клиентите сами ще се убедят в качествата на нашите продукти.
Как очаквате да се развие пазарът в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план?
За нас всеки нов пазар е предизвикателство – да го разберем, да усетим пулса му, да бъдем гъвкави и адекватни на очакванията. Това е първото, което очаквам. А в средносрочен план предвиждам да успеем да развием този сегмент – спортните стоки, така, както сме правили навсякъде досега. Очаквам повече хора да се запалят по спорта или да открият нови спортове благодарение на нас – все пак ние осигуряваме спортно оборудване за 70 вида спорт – изборът е голям.
Ако коментираме дългосрочните хоризонти, желанието ни е да видим устойчив ръст, да бъдем водеща компания не просто като пазарен дял, а като марка, която е допринесла позитивно за пазара и отношението към спорта в страната. В дългосрочен план съм убеден, че с налагането на Decathlon като марка ще се промени и спортната култура, ще има повече масово спортуващи хора, което е добре за всички. За нас това е много, много мотивиращо пътуване и нямаме търпение го извървим заедно с българските потребители.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 12 години Както се казва - "Точно в десетката"! Тази верига наистина откри "топлата вода". Особено голям е потенциалът за развитието на спорта сред малцинствата и социално слабите. Не са за подценяване и пенсионерите, чиито брой непрекъснато расте.... Познайте: лош маркетинг или отчаян ход? отговор Сигнализирай за неуместен коментар